جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بین المللی« بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران

حوزه / همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعةالمصطفی العالمیة در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر طاهری، معاون پژوهش موسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی صبح امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه، در ابتدای همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، ضمن تأکید بر جایگاه تبادل تجربیات اساتید و دانش پژوهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در عصر دو قطبی قدرت های بزرگ در عرص سیاست و ایدئولوژِی با پیروزی بر استبدداد و استکبار برگ زرینی در دنیا به یادگار بگذارد و جامعه المصطفی یکی از ثمرات ارزشمند این انقلاب است.

وی به شقوق مختلف پیشرفت انقلاب اسلامی و دایره تاثیرگذاری آن در جهان اشاره نمود و ابراز داشت: معنویت گرایی و اصول اخلاقی خدامحوری و احیای معنویت، دین هویت و هم زیستی مسالمت آمیز در جهان اسلام و ترویج تقریب مذاهب و همبستگی امت اسلامی و فرهنگ دفاع از مظلوم از جمله آثار مبارک این انقلاب شکوهمند است.

وی با بیان این که مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی با همکاری 28 مرکز داخلی و بین المللی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: کمیته های چهارگانه با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و همکاران برگزار و 20 مصاحبه از ملیت های مختلف در خصوص آثار انقلاب اخذ شده، 450 مقاله از 22 ملیت به 6 زبان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از برنامه های نخستین همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ارائه 9 مقاله بر اساس محورهای از پیش ترسیم شده و برگزاری کمیسیون های تخصصی و سخنرانی آیت الله اعرافی ممدیر حوزه های علمیه و رئیس  جامعةالمصطفی از جمله بخش های این همایش می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha