پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ جشنواره ملی نماز و نیایش وکنگره شعر آیینی با هدف ترویج ارزشهای دینی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیدموسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به موضوع هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش اشاره کرد و گفت: این جشنواره 12 اردیبهشت در قم برگزار می شود و از برگزیدگان آثار در موضوع نماز و نیایش تجلیل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  افزود: هدف از برگزاری این جشنواره در قم، استفاده از ابزار هنر برای ترویج بهتر مبانی دینی و ارزشی مانند نماز در بحث نیایش و اعتقادات است و معتقدیم نماز نماد دین است و اگر معتقدیم شهر قم نماد فرهنگ است، لازم است متناسب به همین مسئله جشنواره هایی را در نشر معارف برگزار کرد که برگزاری جشنواره ملی نماز یکی از آنها می توند باشد.

وی بیان داشت: یکی از وظائف این اداره کل ترویج فرهنگ و ارزشهای دینی است و در همین رابطه همه تلاش این است این همایش درقم به بهترین نحو برگزار می شود.

حسینی کاشانی گفت: این جشنواره جز جشنواره های بود که مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان گرفته است و در همین رابطه آثاری فاخری به دبیرخانه آمده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دیگر فعالیت های در این ایام فراخوان مقاله شد، برگزاری فیلم های یک دقیقه ای موبایلی در مورد جشنواره نماز و نیایش بود. در این رابطه هم آثار خوبی ازسوی مردم به این دبیرخانه رسیده است و در روز همایش از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

حسینی کاشانی گفت: از دیگر برنامه های که قبل از عید فراخوان مقاله شد، برگزاری کنگره ملی شعر آیینی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در همین رابطه هزار و 500 مقاله به دبیرخانه ارسال شد. از این تعداد هزار و 450 اثر از هنرمندان قمی، 176 از هنرمندان تهرانی و الباقی از اصفهان، مرکزی و ... بوده است.

وی بیان داشت: در این رابطه 14 اثر برتر شناخته شده و در روز 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha