پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامه بلادی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام جمالی در نشست اعضای کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از آغاز به کار پنجمین دوره این کنگره خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام یوسف جمالی صبح امروز در نشست اعضای کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از آغاز به کار پنجمین دوره این کنگره خبر داد و اظهار داشت: در دوره های قبل سال به سال شاهد ارتقای علمی این کنگره بودیم و با تلاش های صورت گرفته این کنگره رشد خوبی به لحاظ کیفی و کمی داشته است.

دبیر پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، همدلی بین مسئولان استان را یکی از عوامل موفقیت این کنگره دانست و گفت: این وحدت و یکدلی در بین مسئولان و در کنار فعالیت های پژوهشی و علمی بسیار مشهود است و علاوه بر آن بین دو حوزه علمیه برادران و خواهران و دانشگاهیان نیز این وفاق وجود دارد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی نیز این جلسه با اشاره به آثار علمی ارسال شده به دبیرخانه کنگره در سال گذشته گفت: تعداد هزار اثر در موضوعات مختلف به چهار دبیرخانه این کنگره ارسال شد که پس از بررسی دقیق آثار توسط داوران، نفر برتر مشخص و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) پیشنهاد راه اندازی کارگاه های تحقیق و پژوهش را در مدارس علمیه استان مطرح کرد و افزود: این کارگاه ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح علمی طلاب و نیز آثار ارسالی به کنگره دارد.

وی افزود: هر فکری که در قالب تحقیق نگنجد نمی تواند جاوادانه باشد و تولید علم باید زیبا و برای جامعه مفید باشد؛ همچنین نیاز است روش تحقیق و انجام فعالیت های علمی در حوزه و دانشگاه تغییر کند تا برای جامعه مثمرثمرتر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha