جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورا هماهنگی و گسترش فعالیت های قرانی استان همدان

حوزه/ در جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرانی بعضی از آقایان قول هایی می دهند که در مقام عمل به آن پایبند نیستند و این لزوم وجود نهادی برای نظارت بر حسن انجام مصوبات را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرانی استان همدان با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات موجود در استان در زمینه فعالیت های قرآنی، اظهار داشت: یکی از مشکلات عدم حضور اعضا اصلی در جلسات است که باید علت مشخص شود.

وی افزود: طبق دستور العمل های شورا، اعضا باید در جلسات حاضر شوند و در نبود خود موظف هستند نماینده ای را معرفی کنند، این در حالی است که نمایندگان نمی توانند رای بدهند.

امام جمعه همدان با بیان این که باید دستورالعمل ها را اجرایی کنیم تا کارایی بیشتری داشته باشد، خاطر نشان کرد: اولین کار، بازسازی شورا است تا کارها با قدرت بیشتری اجرایی شوند.

وی، حضور بعضی از مدیران در جلسات شورا را ضروری دانست وگفت: مدیری که هیچ وقت فرصت حضور در این شورا را ندارد، بودنش در جلسات ضرورتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تدوین سند راهبردی شورای قرآنی استان، یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت لزوم نظارت بر اجرای صحیح مصوبات شورا است که نیازمند رصد دائمی است.

وی، استفاده از ظرفیت های استان را مهم عنوان کرد و گفت: دیدگاه دانشگاهیان، حافظان قرآن و حتی دانش آموزان باید بررسی شود و از حضور بانوان و ایده های آن ها نیز استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در پایان تصریح کرد: شورا باید قبل از شروع ماه مبارک رمضان با برگزاری جلسه ای فوق العاده، به بررسی موضوعات مربوط به این ایام بپردازد.

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان نیز در این جلسه با بیان این که مردم غریبه نیستند و باید همه اتفاقات به صورت شفاف اعلام شود، گفت: متاسفانه مشکلی که در این شورا وجود دارد، عدم پیگیری مصوبات است.

وی افزود: در جلسات بعضی از آقایان قول هایی می دهند که در مقام عمل به آن پایبند نیستند و این لزوم وجود نهادی برای نظارت بر حسن انجام مصوبات را نشان می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha