پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 488736
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
عکس

حوزه/ دومین کارگاه ملزومات سلوک پژوهشی با عنوان «باز آفرینی کتب دینی» با حضور اساتید، طلاب سطوح چهار، سه و دو در سالن امام خمینی (ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید علی اصغر علوی از نویسندگان یزدی با با ارائه نمونه هایی از کتاب داستان سیستان و ارمیا از رضا امیر خانی، مجموعه شش جلدی باغ سیب اثر خود و دیگر کتب، به بیان کتاب شناسی از جمله عنوان اول و دوم ، ناشر، رو و پشت جلد، مقدمه، فهرست و... پرداخت.

وی، مهم ترین مشکلات پژوهش را عدم مساله محوری، عدم شناخت مخاطب و عدم شناخت دغدغه های ذهنی مخاطب برشمرد و افزود: از هر فرصتی برای مطالعه باید استفاده کرد.

این نویسنده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:"چقدر کتاب‌ها را در همین نیم‌ساعت‌ها مى‌شود خواند! بنده دوره‌هاى بیست جلدى و بیست و چند جلدى کتاب را در همین فاصله‌هاى ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. پشت این کتاب‌ها را هم یادداشت مى‌کنم که معلوم باشد. شاید صدها جلد کتاب را همین‌طور در این فاصله‌هاى کوتاه ده دقیقه‌اى خوانده‌ام. بسیارى از افراد را هم مى‌شناسم که این گونه‌اند" .

حجت الاسلام علوی، هدف از سلوک پژوهشی را تحصیل روش پژوهش و تحقیق دانست و گفت: در باز آفرینی و نوشتن اولین گام، مطالعه آثار باز آفرینی شده به صورت دقیق و عمیق است.

وی تصریح کرد: برای حرکت چرخه غنی سازی فکر و اندیشه باید نوشت و یک محقق با نگاه به آثار دیگر نویسندگان یک محقق می شود.

برپایه این گزارش، دومین کارگاه ملزومات سلوک پژوهشی با عنوان «باز آفرینی کتب دینی» با حضور اساتید، طلاب سطوح چهار، سه و دو در سالن امام خمینی (ره)مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha