پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ رئیس دانشگاه قم از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز و مجموعه در حوزه پژوهش قرآن کریم یاد کرد و گفت: در کمیسیون پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم توانسته‌ایم ۱۰ مرکز و مجموعه برتر مرتبط را گردهم آورده تا به اقدامات منسجم و سازمان‌دهی شده برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز و مجموعه در حوزه پژوهش قرآن کریم یاد کرد و افزود: در کمیسیون پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی توانسته‌ایم ۱۰ مرکز و مجموعه برتر در حوزه پژوهش‌های قرآنی را گردهم آورده تا به اقدامات منسجم و سازمان‌دهی شده برسیم.

وی بر لزوم بسیج ظرفیت‌های مراکز قرآنی تاکید کرد و گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید بتواند مجموعه‌ها و مراکز قرآنی را در کنار یکدیگر قرار داده و به صورت مطلوب از ظرفیت‌های آن‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده کند.

مسئول کمیسیون پژوهش ستاد توسعه فرهنگ قرآنی استان قم یادآور شد: تاکنون جلسات مختلفی در دانشگاه قم با حضور فعالان پژوهشی قرآن کریم برگزار شده است که اجرای مصوبات این جلسات به صورت ویژه با مشارکت مجموعه‌های اجرایی دنبال می‌شود.

وی از مشارکت خیّرین در تامین هزینه‌های فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم یاد کرد و گفت: در این دانشگاه، دفتر فعالیت‌های قرآنی را زیرمجموعه معاونت فرهنگی راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم حرکت‌های قرآنی را به صورت گسترده‌تر رقم بزنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت‌های علوم و ارشاد و اوقاف فعالیت‌های پژوهشی قرآنی را به صورت گسترده دنبال می‌کنند، مطرح کرد: جایگاه شورای توسعه نسبت به این مراکز باید مشخص شود تا بتوانیم از کارهای موازی بالادستی نیز اجتناب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قم با ظرفیت‌های موجود خود از جمله حوزه‌های علمیه می‌تواند تامین منابع و سیاست‌گزاری مورد نیاز مراکز مرتبط با فعالیت‌های قرآنی کشور را دنبال کند.

رئیس دانشگاه قم از برگزاری گردهمایی کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های استان در دانشگاه قم یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت اساتید و چهره‌های شاخص قرآنی به‌منظور ترویج آموزه‌های قرآنی در این دانشگاه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha