چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
گلی

حوزه/ دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه علمیه استان ایلام گفت: با توجه به تجربه موفق اعزام طلاب به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب و نزدیک بودن به محل سیل، توانستیم حضور مؤثر و موفقی در مناطق سیل‌زده داشته باشیم و در کنار کمک‌رسانی به مردم منطقه انعکاس خوبی از طریق خبرگزاری حوزه چه عکس و چه فیلم انجام گرفت.

حجت‌الاسلام یونس گلی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در ایلام، با اشاره به امدادرسانی طلاب ایلام در مناطق سیل‌زده ایلام و لرستان گفت: طلاب استان با حضور گرم خود توانستند آلام مردم سیل‌زده را تسکین دهند و توجه مسئولین را جهت کمک‌رسانی بهتر و سریع‌تر را به مردم سیل‌زده جلب نمایند.

دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه علمیه استان ایلام افزود: در خصوص حضور طلاب ایلامی در سیل ایلام و لرستان باید گفت،‌ با توجه به جمعیت طلاب استان استقبال بسیار خوبی انجام گرفت به‌نحوی‌که از اولین گروه‌های جهادی طلاب حاضر در مناطق سیل‌زده از استان ایلام بودند و این نشانگر همت بالا و بصیرت طلاب استان است.

دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به حضور قریب به نیمی از طلبه‌های جهادی ایلامی در مناطق سیل‌زده ایلام و لرستان، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق اعزام طلاب به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب و نزدیک بودن به محل سیل، توانستیم حضور مؤثر و موفقی در مناطق سیل‌زده داشته باشیم و در کنار کمک‌رسانی به مردم منطقه انعکاس خوبی از طریق خبرگزاری حوزه چه عکس و چه فیلم انجام گرفت.

مردم با دیدن طلاب عمامه به سر اشک در چشمانشان جاری می‌شد

وی گفت: نکته‌ای که حجت را بر همه ما تمام می‌کرد، صاحبان منازل و مغازه‌ها بیان می‌کردند که حضور طلاب مایع دلگرمی برای ما است و در کنار اظهار محبت، با دیدن طلاب عمامه به سر که مشغول کمک‌رسانی هستند اشک ذوق در چشمانشان جاری می‌شد.

وی افزود: علاوه بر طلاب، مدیر حوزه علمیه با مجموعه معاونان خود در استان حضور داشتند و به خدمت‌رسانی مشغول بودند و طلاب استان با دیدن این صحنه‌ها باانگیزه‌تر و شوق بیشتر اصرار بر حضور در این مناطق داشتند.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان ایلام، بیان کرد: مدیر حوزه علمیه استان با تعطیل نمودن دروس حوزه و تشویق طلاب در مناطق سیل‌زده در همان لحظات اول سیل توانست بهت و حیرت را از چشم سیل‌زدگان بگیرند و بجای آن امید و دلگرمی ایجاد نماید.

حجت‌الاسلام گلی افزود: سیل در ایلام و لرستان خسارات فراوانی را بجای گذاشته بود که در ایلام شهر ماژین و روستاهای اطراف منازل و باغات ٰپل‌های ارتباطی و جاده‌ها به‌صورت کامل تخریب‌شده بود، ولی خوشبختانه تلفات جانی خاصی نداشت؛ راز این مسئله این بود که مردم به هشدارهای مسئولان گوش کردند.

در اختیار بودن مدارس علمیه استان ایلام برای اسکان سیل‌زده‌ها

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: با درایت مدیر محترم حوزه علمیه استان در همان ساعات اولیه با تماس تلفنی با تمامی مدیران مدارس شهرستان‌ها تأکید شد که اعلام نمایند مدارس علمیه برای اسکان سیل‌زده‌ها مهیا شود و این امر بازتاب بسیار خوبی در رسانه‌های استانی داشت.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از نکات قبل توجه حضور طلاب مناطق سیل‌زده در روزهای اولیه حضور، وسایل چندانی برای امدادرسانی نداشتند و کمک مردمی فراوانی فراهم شد که توسط طلاب در بین مردم سیل‌زده ایلام و لرستان توزیع شد.

اعزام طلاب جهادی ادامه دارد

دبیر ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه علمیه استان ایلام گفت: خدمات طلاب ایلامی در سیل اخیر در مناطق سیل‌زده همانند زلزله سر پل ذهاب بسیار قابل‌تحسین و ملاحظه بود و تا آخرین لحظه طلاب استان ایلام به‌صورت گروه‌های جهادی 3 الی 5 روزه در این مناطق حضور پیدا خواهند نمودند که پیش‌بینی می‌شود تمامی طلاب با این استقبال در این مناطق حضور پیدا کنند و این مرهون پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر مدیر حوزه علمیه استان حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادبیگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha