جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه / امام جمعه مشهد با بیان اینکه بکارگیری نیروهای جوان به معنای کنار گذاشتن افراد که در سن بالا قرار دارند، نیست، گفت: جوانان باید از تجربیات افرادی که سال ها در یک عرصه کار کرده اند و نواقص و کاستی ها را می شناسند، استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی ، امام جمعه مشهد، در گردهمایی فعالان فرهنگی تبلیغی با عنوان «انقلاب اسلامی، جوان، جهاد و گام دوم» که ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد و گام دوم انقلاب اسلامی شعاری نیست، بلکه یک حکمت مدبرانه از مقام معظم رهبری است، گفت: بیانیه گام دوم در حقیقت یک نقشه راه حکیمانه است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال رسیدن به یک قدرت و توان رتبه عالی هستیم، اظهار کرد: گام دوم انقلاب، گام فراگیر ساز است؛ در سایه فراگیر سازی انقلاب اسلامی در جهان، زمینه ساز ظهور باشیم .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این چهل سال دشمن از خارج و داخل با ایجاد جریان های مختلف به دنبال انحراف در آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، افزود: جریان های التقاطی، انحرافی در داخل به دنبال جنگ نیابتی از طرف دشمنان، بارها برنامه ریزی های مختلفی در کشور اجرا کردند، همچنین جریان های قدرت طلب در خارج از کشور همراه با قدرت هایی که در جهان مدعی هستند، در این سالها تلاش زیادی از بین بردن این نظام  و انقلاب داشتند، که با شکست مواجه شده اند .

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه با همه جریان های مخالف انقلاب اسلامی مقابله می کنیم، تا انقلاب در جهان فراگیر شود، افزود: تاکید رهبر انقلاب اسلامی در گام دوم، حرکت های جهادی و جهادگری است .

وی افزود: معنای جهاد فقط ایستادگی در جنگ نیست، بلکه حرکتی است که در همه قدرت ها به هیچ وجه مطرح نیست  و آن هم جهاد با نفس است. همچنین جهاد در جنگ را نباید ترک کرد و کم اهمیت دانست.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جهاد با نفس از همه جهادها مهم تر است، افزود: هیچ محدودیتی برای حرکت های جهادی  وجود ندارد؛ اصل حرکت باید جهادی باشد، البته به توان بالا نیاز دارد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به تمایز پیر و جوان اشاره کرد و افزود: منظور از پیر، فرد ناتوان و از کار افتاده نیست و جوان هم که دارای قدرت بالا باشد، نیست، بلکه نقطه تمایز پیر و جوان در استعداد جوان است که توانایی ابتکار و نشاط  دارد و فرد پیر نیز دارای تجربه کافی است .

امام جمعه مشهد  با بیان اینکه بکارگیری نیروهای جوان به معنای کنار گذاشتن افراد که در سن بالا قرار دارند، نیست، افزود: جوانان باید از تجربیات افرادی که سال ها در یک عرصه کار کرده اند و نواقص و کاستی ها را می شناسند، استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله جهاد و جهادگری آمیخته با جوان گرایی است، تصریح کرد: کار باید دست جوان ها باشد و تجربیات را از بزرگان عرصه های مختلف بیاموزند؛ بزرگان می توانند در کنار جوانان گره گشای مسائل کشور باشند.

آیت الله علم الدی با اشاره به لزوم اعتماد و پذیرش جوان گرایی در نهادهای مختلف کشور، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نمونه کاملی استکه مسئول آن یک جوان قرار داده شده است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین لطفیان مدیر سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حجت الاسلام دارابی سرپرست این اداره کل، گفت: حجت الاسلام صاحبقرانی یکی از مدیران جوان، مبتکر و خلاق است که فعالیت های زیادی در حوزه علمیه، کانون های مساجد و مساجد شهر مشهد انجام داده است و امیدواریم در مسئولیت جدیدهم این فعالیت ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha