شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور فعال روحانیون سبب اعتماد و آرامش مردم سیل زده شد

حوزه/ حجت الاسلام اخوان گفت: برخی از مردم مناطق سیل زده بارها ابراز داشتند که ما ابتداءً قضاوت نادرستی درباره حضور روحانیت در منطقه داشتیم اما الان می بینیم که اگر طلاب و روحانیان نبودند معلوم نبود وضعیت ما چگونه می شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام اخوان، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت تهران که به منظور بررسی اعزام نیروهای امدادی و ارسال کمک های حوزویان به مناطق سیل زده برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های پایگاه پشتیبانی حوزه علمیه تهران در استان لرستان پرداخت و اظهار داشت: بعد از حضور گسترده طلاب و روحانیان تهرانی در مناطق سیل زده به ویژه در شهر پلدختر، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران پایگاه ثابت پشتیبانی به منظور ساماندهی نیروهای اعزامی مدارس علمیه تهران به استان لرستان، در پلدختر تاسیس شد.

وی ادامه داد: حضور طلاب و گروه های تبلیغی در مناطق سیل زده استان لرستان بسیار چشمگیر بود و حوزه علمیه استان تهران بیشتر سهم را در اعزام نیروهای امدادی به این مناطق داشت و این مطلب را مسئولین عالی حوزوی که در مناطق حضور پیدا کرده بودند، تائید می کنند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) تهران، گفت: با توجه به ناکارآمدی دستگاه های دولتی در کمک رسانی به مردم سیل زده، در اولین روزهای حضور طلاب در این مناطق برخوردهای تندی از طرف برخی صورت می گرفت که البته حق هم داشتند چون در آن شرایط روحی و وضعیت بحرانی منطقه از وعده های دولتی ها خبری نبود و شرایط هم هر روز بدتر می شد.

وی با بیان این که حضور فعال روحانیون سبب اعتماد و آرامش مردم سیل زده گردید، تصریح کرد: بعد از گذشت چند روز از حضور طلاب و گروه های جهادی تبلیغی در پلدختر و دیگر مناطق سیل زده، همان افرادی که تندخویی کرده بودند، از حضور طلاب در شهر ابراز رضایتمندی نمودند به طوری که نگرش مردم نسبت به روحانیت و گروه های تبلیغی بسیار مثبت شده و خودشان بارها ابراز داشتند که ما ابتداءً قضاوت نادرستی درباره حضور روحانیت در مناطق سیل زده داشتیم اما الان می بینیم که اگر طلاب و روحانیان نبودند معلوم نبود وضعیت ما چگونه می شد.

مدیر پایگاه پشتیبانی حوزه علمیه تهران در پلدختر، گفت: با توجه به این که استان تهران به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شده است، باید تمرکز اصلی حوزه تهران به مناطق سیل زده خوزستان همچون سوسنگرد و روستاهای اطراف آن باشد زیرا ویرانی ها در استان خوزستان به مراتب بیشتر از استان لرستان است.

وی افزود: در سیل استان لرستان بیش از 20 هزار نفر آواره شدند اما در سیلاب استان خوزستان بیش از 200 هزار نفر آواره شده اند و منازل بسیاری از این مردم ویران و نابود شده است و ضرورت دارد پایگاه پشتیبانی حوزه علمیه تهران در اهواز به صورت جدی کار امداد رسانی و ساماندهی نیروهای اعزامی از مدارس علمیه تهران را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام اخوان در پایان با بیان این که بیش از 300 روستای استان خوزستان کاملا در آب فرو رفته اند، عنوان داشت: هم اکنون آقای قاسم الهائی به عنوان مدیر پایگاه پشتیبانی حوزه علمیه تهران در اهواز مستقر شده است و مدارس علمیه تهران برای ارسال هرگونه کمک های مردمی و اعزام نیروهای امدادی و تبلیغی، هماهنگی های لازم را با وی انجام دهند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha