شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان شهر کرواسی تا دو سال آینده صاحب مسجد می شوند

حوزه/ طبق آخرین آمارها در سال ۲۰۱۱ مسلمانان شهر دوبروونیک در کرواسی که ۱ هزار و ۵۰۰ نفر می باشند، هیچ مسجد و مرکز اسلامی مشخصی برای اقامه نماز و برپایی مراسم مذهبی ندارند و تا دو سال آینده قرار است صاحب مسجد شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از total-croatia-news، درحالی که دوبروونیک، یک شهر تاریخی در کشور کراواسی طبق آخرین آمارها در سال 2011 بیش از 1 هزار و 500 مسلمان دارد، فاقد مسجد بوده و قرار است تا دو سال آینده یک مسجد جدید برای نمازگزاران مسلمان در این شهر ساخته شود.

طبق گزارش رسانه های محلی این مسجد قرار است در محله گروز در شهر دوبروونیک ساخته شود.

مسجد مذکور که در مرحله گرفتن مجوز از شهرداری قرار دارد، دارای مناره می باشد و بنیان گذاران آن ابراز امیدواری کرده اند که روند ساخت و ساز آن مدت زمان زیادی به طول نیانجامد. معماری مسجد قرار است به شیوه مدیترانه ای یا سبک معماری مراکشی باشد.

فهیم وکوتیک سرپرست جامعه اسلامی در این خصوص گفت: پروژه مسیر عادی خود را طی خواهد کرد و زمان زیادی نمی کشد تا ما مجوز ساخت و ساز بگیریم. درحال حاضر نیز داریم کارهای اداری آن را انجام می دهیم و همه چیز برای ساخت و ساز در دو سال آینده آماده خواهد بود.

این مقام مسجد ضمن بیان اینکه مسلمانان رابطه خوبی با مقامات شهری دارند، و ساخت مسجد روند طبیعی خود را طی می کند گفت: جامعه اسلامی همکاری خوبی با مسئولین شهری دارند و آنان برای ملاقات با مسلمانان آمده اند.

 

گفته می شود ساخت یک مرکز اسلامی آرزوی دیرینه ساکنان مسلمان این شهر بوده که قطعا جمعیت آنان در سال های اخیر رو به افزایش گذاشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha