چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
ابراهیم علیپور رییس پژوهشکده فلسفه و کلام

حوزه/ ۱۰۰ اثر به دبیرخانه همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پروش رسیده است و۵۰ اثر برتر و به همایش راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابراهیم علیپور پیش از ظهر امروزدر نشست خبری با اشاره به موضوع همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که درسالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در قم برگزار شد گفت:  علم دینی و اسلامی سازی علوم دینی یکی از چالش ترین مباحث در جهان اسلام بوده و دلیل آن بهره گیری از علوم دینی برای نقص ظرفیت های موجود بوده است.

این محقق با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهارداشت: پاسخ به منویات رهبر انقلاب در اسلامی سازی علوم دینی و پاسخ به نیازها  و سؤالات دینی جامعه  از دیگر اهداف است.

وی افزود: ازدیگر اهداف قدر شناسی از بزرگان حوزه چون حضرت آیت الله جوادی آملی است که سالهای درعرصه علوم حوزه دینی تلاش کرده اند.

 علیپور افزود: همایش در 5 اردیبهشت از 8 صبح آغاز می شود و شخصیتهای مختلفی علمی سخنرانی خواهند کرد.

این استاد دانشگاه افزود: نظریه علم دینی، نظریه تربیتی و علم دینی،کاربست علم تربیتی در آموزش و پرورش از جمله پنل های روز همایش خواهد بود.

این محقق اظهارداشت: در روز همایش آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، حجج الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ذو علم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی  آموزش وپرورش و... سخنران خواهند کرد.

وی بیان داشت:۱۰۰ اثر به دبیرخانه همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پروش رسیده است و۵۰ اثر برتر و به همایش راه پیدا کرده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha