پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: هم اکنون ۹ هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران استان تهران مشغول به تحصیل هستند و حدود همین تعداد نیز دانش آموخته می باشند و می توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی نقش بسیار اثرگذاری را در جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در دیدار با سردبیر خبرگزاری حوزه که در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، با تقدیر از تلاش های خالصانه مجموعه خبرگزاری حوزه، بر تعامل و همکاری بین این دو نهاد حوزوی تاکید کرد، و گفت: تمایل داریم از ظرفیت های خبرگزاری حوزه برای معرفی حوزه علمیه خواهران در سطح جامعه استفاده کنیم و همین جا آمادگی خود را برای همکاری های دوجانبه اعلام می دارم.

ضرورت استفاده از ظرفیت خبرگزاری حوزه برای معرفی حوزه خواهران تهران

وی ادامه داد: بهترین مجموعه ای که می تواند کارکردهای حوزه علمیه خواهران را به نحو مطلوب برای مردم معرفی و تبیین نماید خبرگزاری حوزه است گرچه خبرگزاری های دیگر هم قابل احترام هستند و از ظرفیت های آنان هم استفاده می کنیم.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: با عنایت به تاسیس حوزه علمیه خواهران در سال 76 هم اکنون 22 سال از تاسیس این نهاد حوزوی می گذرد که این مدت در برابر قدمت تاریخی حوزه علمیه برادران ناچیز است و شاید بشود گفت حوزه خواهران هنوز در سن کودکی است! اما با این حال و در مدت 22 سال خدمات قابل توجهی را به جامعه ارائه کرده است.

75 مدرسه علمیه خواهران در استان تهران فعال اند

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان افزود: در مدت 22 سال که از تاسیس حوزه خواهران می گذرد برکات عجیبی را به دنبال داشته است. به عنوان مثال حوزه علمیه برادران با احتساب مراکز تخصصی در استان تهران به 70 مدرسه و حوزه علمیه می رسد اما هم اکنون در حوزه علمیه خواهران 75 مدرسه علمیه فعال داریم که با احتساب مدارسی که آماده اخذ مجوز و تاسیس هستند این رقم افزایش می یابد.

وی بیان داشت: هم اکنون در حوزه علمیه خواهران استان تهران 11 مدرسه سطح سه و 4 مدرسه سطح چهار معادل دکترا، فعال هستند که این دو سطح جزو سطوع عالی و تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه محسوب می شوند. اخیرا نیز چند رشته بسیار کاربری و به روز برای حوزه خواهران راه اندازی شده است؛ از جمله رشته های تربیت کودک، تربیت خانواده، مشاوره و نظایر این گونه رشته های تخصصی که اساسا هم در حیطه کاری خواهران محسوب می شود.

بیش از 9 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل اند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: هم اکنون 9 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران استان تهران مشغول به تحصیل هستند و حدود همین تعداد نیز دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان تهران می باشند و با احتساب اساتید مدارس علمیه می بینیم که ظرفیت نیروی انسانی عظیمی را تشکیل می دهند که همه این برزگواران می توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی نقش بسیار اثرگزاری را در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان این که بیش از 5400 نفر از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران تهران جهت حضور در عرصه های فرهنگی ساماندهی شده اند، گفت: در صدد هستیم با راه اندازی کانون های تخصصی دانش آموختگان از ظرفیت ارزشمند علمی و معنوی این طلاب در سطح جامعه اعم از مدارس، دانشگاه ها، مراکز تربیتی، ندامتگاه ها، مراکز مشاوره و نظایر این نهادها و مراکز استفاده شود.

خبرگزاری حوزه در ارتقاء سواد رسانه ای طلاب تلاش کند

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: معتقدیم در مباحث فرهنگی و تربیتی، طلاب مدارس علمیه خواهران، می توانند حضوری بهتر و دقیق تر داشته باشند و روی عضو موثر خانواده یعنی مادران خانواده ها اثرگذاری بهتری داشته باشند و به تبع آن می توانند همه اعضای یک خانواده را تحت مباحث فرهنگی و تربیتی قرار دهند و این جزو استعدادهایی است که خداوند متعال به ایشان عطا فرموده است.

وی با تاکید بر برگزاری دوره های سواد رسانه ای برای طلاب مدارس علمیه خواهران تهران، گفت: همین جا از مجموعه خبرگزاری حوزه تقاضا داریم همه توان خود را برای ارتقاء سواد رسانه طلاب خواهران به کار ببندد، زیرا معتقدیم تبلیغ بدون حضور در فضای هنر و رسانه اصلا معنا ندارد.

تربیت مشاوران تخصصی خانواده در مدارس علمیه خواهران تهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان داشت: تربیت تخصصی طلاب خواهران در موضوع مشاوره نیز یکی دیگر از اولویت های ما خواهد بود زیرا همانطور که می دانید تضعیف بنیان خانواده ها یکی از اهداف دشمنان برای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی است و پرداختن به این موضوع و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان جزو وظائف و رسالت های طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران است.

آمادگی حوزه علمیه خواهران تهران جهت اعزام مبلغات به مناطق سیل زده

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با اشاره به وقوع سیلاب در برخی استان های کشور، گفت: بعد از وقوع این گونه حوادث مشکلات روحی، روانی و بعضی مسائل شرعی برای دختران و بانوان که آسیب پذیرتر هستند پیش خواهد آمد و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران آمادگی دارد در صورت فراهم شدن شرایط نیروهای تبلیغی را به این مناطق اعزام کند.

وی افزود: تربیت طلاب زباندان نیز یکی دیگر از ظرفیت های حوزه علمیه خواهران استان تهران می باشد و هم اکنون بسیاری از طلاب مدارس علمیه به زبان های فرانسه و دیگر زبان های خارجی تسلط کامل دارند و بسیار از مراسمات تخصصی و بین المللی را خود طلاب برگزار و اجرا می کنند.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار آقای حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت های خبرگزاری حوزه پرداخت و از آمادگی خبرگزاری حوزه برای تعامل و همکاری با حوزه علمیه خواهران استان تهران خبر داد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمیده خلیلی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    نزدیک ترین حوزه به تهرانسر