پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمک رسانی طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز به سیل زدگان گلستان

حوزه/ طلاب جهادگر تبریزی با وجود اینکه دو هفته در خدمت مردم مناطق سیل زده شمال کشور بودند، این‌بار به کمک به مردم حادثه دیده پلدختر رفتند؛ البته با این ویژگی که کلاس‌های درس خود را نیز برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، گروه جهادی مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز پس از برگزاری اردوی جهادی «چن‌سیبلی» آق‌قلا در اولین روزهای سال ۹۸، روز گذشته با گروهی ۵۰ نفره متشکل از طلاب و اساتید این مدرسه علمیه عازم منطقه سیل زده پلدختر شد.

مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز که در طول شش سال فعالیت خود همواره با برگزاری اردوهای جهادی در خدمت به هموطنان مناطق محروم و آسیب‌دیده پیشگام بوده است، اینبار نیز با وجود اینکه جزو اولین گروهی بود که خود را به مناطق سیل زده شمال کشور رساند، پس از یک هفته دوباره با تشکیل گروه جهادی از طلابی که در اردوی جهادی قبلی حضور نداشتند، عازم استان لرستان شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا سالک، مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» می‌گوید: از ابتدای تأسیس مدرسه در سال 1392 برای این که در مواقع تعطیلی دروس وقت خود را تلف نکنیم و در خدمت مردم نیازمند باشیم، برپایی اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از آنجایی که بیشتر طلاب دوره هلال احمر دیده‌اند و هر یک از آنان در مدرسه مسئولیت خاصی بر عهده دارند، با امور فنی آشنایی دارند، از این رو اردوهای جهادی پر برکتی برگزار می‌کنیم تا به هموطنان نیازمند خدمت‌رسانی کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به اردوی دو هفته‌ای جهادگران در روستای چن سیبلی آق‌قلا، بیان داشت: اهالی روستا اکثرا تحت پوشش کمیته امداد و از اهل تسنن بودند. ما در حوزه علمیه اهل سنت اقامت داشتیم و چون آب آن روستا فروکش کرده بود، در زمینه تخلیه آب از منازل، دامداری‌ها، آواربرداری منازل تخریب شده و ترمیم دیوار و منازل تخریب شده به اهالی کمک می‌کردیم.

برگزاری کلاس درس طلاب جهادگر در پلدختر

حجت‌الاسلام سالک در پایان گفت: اردوی جهادی دوم مدرسه علمیه سالار شهیدان نیز در شهر پلدختر استان لرستان برپا خواهد شد و تا جایی که توان داریم، در خدمت هموطنان مصیبت دیده خواهیم بود. در کنار خدمت به هموطنان، کلاس‌های درس را نیز برگزار خواهیم کرد و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده روندی اتخاذ می‌شود که طلاب از برنامه‌های درسی خود عقب نمانند.

گفتنی است؛ حدود صد نفر از مدارس علمیه تبریز برای اعزام به مناطق سیل‌زده ساماندهی شده‌اند تا به محض اعلام نیاز راهی منطقه شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha