شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره میثاق طلبگی ۲ مازندران

حوزه/ دوره میثاق طلبگی دو ویژه طلاب ورودی سال ۹۷ و ۹۸ حوزه علمیه مازندران امروز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، دوره میثاق طلبگی دو ویژه طلاب ورودی سال 97 و 98 حوزه علمیه مازندران امروز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر آغاز شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: دوره میثاق طلبگی دو از امروز به مدت سه روز و با حضور مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در رامسر آغاز شد.

وی با بیان این که در این دوره سه روز 130 نفر طلاب پایه اول حوزه علمیه مازندران حضور دارند، افزود: در این دوره پیرامون چهار محور، اخلاق و ذی طلبگی، احکام، قرائت نماز و قرآن و همچنین انگیزه طلاب برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که چهار محور اعلام شده در دوره نخست طرح میثاق طلبگی نیز از سوی اساتید مجرب مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز با ارزیابی مجدد توسط اساتید، میزان تغییرات این موضوعات معین و مشخص می شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این طرح یک مرحله دیگر نیز در قالب میثاق طلبگی سه با حضور این طلاب برگزار خواهد شد، بیان داشت: در مرحله آخر این دوره، تصمیم نهایی در خصوص حضور طلاب در حوزه گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که طرح میثاق طلگبی که یکی از طرح های موفق در سطح حوزه علمیه کشور بوده آثار و نتایج خوبی در سال های اخیر از خود به جای گذاشته است، خاطرنشان کرد: در مازندران نیز در طی دوره اول این طرح تا به امروز شناخت ما نسبت به طلاب و وضعیت آنها بسیار رشد قابل توجهی کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح میثاق طلبگی یک تحول خوبی در عرصه شناخت دو سویه طلاب و حوزه به وجود آورده است، بیان داشت: این طرح در رون کار مدیران و ارزیابی های آنها نسبت به طلاب و استعداد آنها بسیار اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام طبرسی همچنین از حضور اساتید اخلاق و مشاوره در این دوره سه روزه خبر داد و خاطرنشان کرد: اساتید مشاوره نیز در این مدت با طلاب پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با بیان این که حجت الاسلام همتیان، طراح اصلی طرح میثاق طلبگی نیز در این دوره سه روزه حضور دارند، بیان داشت: حضور ایشان به طور حتم آثار و برکات اجرای دوره را دو چندان خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha