چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دیدار حجت الاسلام و المسلمین دژکام ، نماینده ولی فقیه در فارس با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری بر لزوم استمرار کمک‌های مردمی پس از سیلاب خوزستان تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت استان‌ها، مراجع تقلید، علما و نهادهایی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفین برای عبور از بحران پیش‌آمده، بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دژکام، از کمک‌ها و مساعدت امام جمعه و مردم شیراز که به‌موقع و در اولین روزهای حادثه بود، تشکر کرد و گفت: کمک‌های خالصانه شما، در مرحله‌ای حساس و زمانی که بسیار نیازمند به کمک بودیم به دست ما رسید و بنا بر کلام معروف بزرگان این لطف شما به مردم خوزستان «صدر عن اهله و وقع فی محله» است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در تشریح وضعیت مناطق سیل‌زده خوزستان، گفت: در این ایام، سعی ما بر آن است که سیلاب وارد شده به استان، کنترل شود و سیل تا حد امکان فروکش کند.

وی تصریح کرد: در اثر این حادثه، مناطقی وجود دارد که کاملاً متأثر از سیل هستند و برخی جاده‌های از اصلی مواصلاتی شهرهای استان زیر آب رفته‌اند؛ به گونه‌ای که در برخی مناطق مانند بامدژ و اطراف آن، آب از سقف خانه‌ها نیز عبور کرده است.

آیت‌الله موسوی جزایری، گفت: برای این مردم سیل‌زده، کمپ‌هایی در نقاط مختلف استان معین شده و سعی بر آن بوده است که محل استقرار مردم سیل‌زده، در نزدیکی محل سکونتشان باشد.

وی افزود: مسائل مربوط به آب و سیل، بسیار دقیق و نیازمند تجربه فراوان است؛ مدیری که آشنایی با جغرافیای محل خدمتش ندارد، می‌تواند با نحوه مدیریت خود حادثه آفرین باشد و متأسفانه برخی متخصصین ما تجربه کافی و آشنایی با وضعیت منطقه ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ‌ضرورت ادامه کمک‌های مردمی پس از سیل، گفت: گرمای تابستان خوزستان کشنده است و باید قبل از وقوع، علاج واقعه را کرد؛ به همین دلیل پیش‌بینی ما برای اسکان مردم سیل‌زده در روزهای گرم، آماده‌سازی سالن‌های ورزشیِ دارای تهویه مطبوع و کولرهای بزرگ جهت ایجاد فضایی مناسب است که نسبت به تهیه دستگاه‌های تهویه نیاز به مساعدت شما داریم.

آیت‌الله موسوی جزایری، در پایان اظهارداشت: طرح ما برای تعمیر و ساخت‌وساز خانه‌های مردم و جبران خرابی‌ها، استفاده از ظرفیت استان‌ها، مراجع تقلید، علما و نهادهایی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفین است که إن‌شاءالله به‌زودی از بحران پیش‌آمده، عبور کنیم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha