جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور رییس قوه قضاییه در ستاد مردمی کمک به سیل زدگان خوزستان

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: بالغ‌بر ۸ الی ۹ هزار خانه در اثر سیل خوزستان، نیازمند تعمیر و یا بازسازی کامل هستند و احساس مسئولیت ما حکم می‌کند تا در این امر خطیر، به یاری دولتمردان بشتابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه پنج‌شنبه در ضمن بازدید رئیس قوه قضاییه از ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان گفت: خداوند را شاکریم که حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در جمع ما و در ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان حاضر شده‌اند؛ می‌دانیم که قلب ایشان از همان آغاز کار تا به امروز که در این ستاد حاضر شده‌اند با ما همراه بوده است.

وی افزود: امید ما این است که رییس قوه قضاییه تمام توانشان را برای یاری مردم سیل‌زده و التیام آلام خسارت دیدگان این حادثه، بسیج نمایند.

آیت‌الله موسوی جزایری، در شرح فعالیت ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان بیان کرد: اهم فعالیت‌های این ستاد در دو بخش خلاصه می‌شود؛ که بخشی از کار این ستاد، فراهم آوردن و مدیریت نیروی انسانی اعم از طلاب، بسیجیان، نیروهای جهادی و اقشار مردم و بخش دیگر، جمع‌آوری و تقسیم کمک‌های مردمی است.

وی افزود: الحمدلله این ستاد مورد اعتماد مردم قرار گرفته و عمده کمک‌های مردمی از سطح استان و کشور به دست ما می‌رسد، به‌گونه‌ای که تا به امروز به فضل خداوند، در تأمین مواد غذایی و اقلام بهداشتی برای رفع نیاز سیل‌زدگان، با مشکلی مواجه نبوده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به لزوم جبران خسارات مردمی در روزهای پس از سیل، بیان کرد: بازگشت زندگی مردم سیل‌زده به روال عادی خود، نیازمند بازسازی خانه‌های تخریب شده و جبران خسارات مناطق آسیب دیده است که این مهم، بار سنگین و بزرگی بر دوش همه‌ی مسئولان انقلابی خواهد بود.

وی افزود: طبق گزارشی که بیان شد، بالغ‌بر ۸ الی ۹ هزار خانه در اثر سیل خوزستان، نیازمند تعمیر و یا بازسازی کامل هستند و احساس مسئولیت ما حکم می‌کند تا در این امر خطیر، به یاری دولتمردان بشتابیم.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به تلاش‌های مردمی برای بازسازی شهرها پس از جنگ تحمیلی تأکید کرد: در سال‌های دفاع مقدس و روزهای سازندگی پس‌ازآن، اگر حضور ستادهای پشتیبانی مردمی و تکیه‌بر یاری مردم نبود و دولت در عرصه تنها می‌ماند، قطعاً پیروز و موفق نمی‌شدیم.

وی در پایان با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در بازسازی شهرهای جنگ‌زده پس از جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: امروز نیز الگوی مدنظر ما برای جبران خسارات ناشی از سیل، چیزی همانند ستادهای پشتیبانی از جنگ در دوران دفاع مقدس است که در تمام کشور فعال بودند و مردم با هر مقدار توانی که داشتند به یاری هم‌میهنان خود می‌شتافتند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha