پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم از شوراهای شهر و روستا، مطالبه‌ی روزانه دارند به همین جهت اعضای شوراها باید به دور از گرایشات سیاسی و جناحی به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها، در بوشهر با بیان اینکه یکی از مظاهر مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران، شوراهای اسلامی شهر و روستاست، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقشی جدی در زندگی مردم دارند، به همین جهت سلامت و دانش در عرصه طراحی و مدیریت جامع شهری و روستایی بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از ویژگی های مهم اعضای شوراهای اسلامی را داشتن دانش لازم عنوان کرد و افزود: علم و دانش فوق روز مرتبط در رابطه با برنامه ریزی کلان شهر و روستا یکی از ضروریات شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید دانش بنیان باشند و شخصیت هایی در آن حضور داشته باشند که دارای دانش لازم باشند؛ در شوراها تفکرات سیاسی مختلفی وجود دارد که باید نقطه اشتراک همه آنها، خدمت به مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تنظیم سند جامع شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر شوراهای اسلامی در فضای ملی دارای یک ساختار منسجم و قوام برنامه ریزی با نگاه فوق روز باشد و همه شهرها و روستاها بر اساس آن برنامه ریزی کنند می توانند تحول بزرگی در کشور ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: سند جامع ایران در زمینه توسعه شهری و فوق روز فکر کردن و مدیریت جامع در این رابطه بسیار می تواند در روند رشد و توسعه شهرهای کشور نقش ایفا کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار موفق هستند، افزود: اختلاف سلیقه در شوراها امری طبیعی است چون افراد با سلایق مختلف دور هم جمع شده اند اما باید تحمل هم داشته باشند و نقطه اشتراک همه آنها، عبور از خود و خدمت به مردم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha