پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رزمایش دو روزه نظامی- فرهنگی طلاب شهرستان بابل

حوزه/ با شروع کلاس های توجیهی شبانه و اجرای انفجارات، نیروها کم کم آماده می شدند تا سخت ترین بخش اردو یعنی رزم شبانه در مسیر تاریک جنگلی را اجرا کنند. این بخش نیز با اجرای کمین های بسیار خوب پایان یافت و طلاب حدودا ساعت ۳ بامداد برای استراحت به خوابگاه ها برگشتند ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بابل، اردوی رزمی-فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان بابل، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 فروردین  با حضور مدیران، کادر، اساتید و طلاب شش مدرسه علمیه، مبلغین طرح هجرت و امین و پایگاه بسیج علمای شهرستان بابل با استعداد حدود 600 نفر داوطلب، در آموزشگاه نظامی المهدی (عج) واقع در بخش بندپی غربی برگزار شد.

حجت الاسلام حسین عباسی در تشریح جزئیات اردوی دو روزه رزمی-فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان بابل، گفت: استقبال طلاب و فضلای شهرستان از اردو بسیار عالی بود و همه ی ثبت نام  کنندگان در محل اعزام حضور داشتند و سریعاً به مکان برگزاری اردو یعنی آموزشگاه نظامی المهدی (عج) واقع در بخش بندپی غربی منتقل شدند.

وی ادامه داد: همه نیروها که از پنج ماه قبل در قالب گردانی سازمان دهی شده بودند و آموزش و تمرین داشتند، بعد از پذیرش، استقرار  و تجهیز، در میدان شهید گمنام پادگان المهدی (عج) اجتماع  کردند و مراسم افتتاحیه اردو شروع شد.

مدیر حوزه علمیه بابل ادامه داد: مراسم افتتاحیه با حضور مهمانانی از قم، مشهد، تهران و شهرستانهای اطراف همراه بود. این اردوی دو روزه که در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) آغاز شد، در آستانه سالروز تولد حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و با عنایت و یاری آن بزرگوار با موفقیت کامل برگزار گردید.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: اردوی رزمی-فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان بابل برای لبیک به فرماندهی معظم کل قوا  امام خامنه ای در آغازین روزهای طلوع گام دوم انقلاب برگزار شد و طومار ی نیز در همین رابطه تهیه و به امضای شرکت کنندگان در اردو رسید که تقدیم دفتر معظم له می گردد.

وی به برنامه های اردوی رزمی-فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: در آغاز رسمی مراسم، سردار بابائی فرمانده سپاه کربلا مازندران،  حجت الاسلام والمسلمین غلامی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس ستاد هماهنگی اردو و امام جمعه بابل و سایر بزرگواران با ادای احترام به شهید گمنام، از یگان های حاضر در میدان یعنی هفت گروهان طلاب و روحانیون و سه گروهان از نیروهای آموزشگاه نظامی المهدی (عج) سان دیدند.

مدیر حوزه علمیه بابل ادامه داد: مراسم افتتاحیه با تلاوت قرآن و خیر مقدم مسئول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه المهدی (عج) و سخنرانی امام جمعه بابل به پایان رسید. در ادامه طلاب و فضلای بسیجی در قالب یک ستون، با نظم و انضباط عالی، اقدام به راهپیمایی گردانی کردند.

وی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران را از دیگر برنامه های اردوی رزمی - فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان بابل اعلام کرد.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: با شروع کلاس های توجیهی شبانه  و اجرای انفجارات،  نیروها کم کم آماده می شدند تا سخت ترین بخش اردو  یعنی رزم شبانه در مسیر تاریک جنگلی را اجرا کنند. این بخش نیز با اجرای کمین های بسیار خوب پایان یافت و طلاب حدودا ساعت 3 بامداد برای استراحت به خوابگاه ها برگشتند و بعد از خواندن نماز صبح، قرائت دعای عهد و کمی استراحت و صرف صبحانه؛ ساعت 8صبح همه نیروها برای میدان تیر و حضور در کلاس ها آماده شدند.

مدیر حوزه علمیه بابل در توضیح دیگر برنامه ها گفت: براساس برنامه ریزی ها، هر گروهانی که در میدان تیر بود، گروهان های دیگر در کلاس های تاکتیک و جنگ نوین و... حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه اردوی رزمی – فرهنگی طلاب و روحانیون بابل، سرهنگ پاسدار آرائیان فرمانده پادگان المهدی(عج) به ایراد سخنرانی و بیان خاطرات پرداخت و در پایان نیز به نفرات برتر مسابقه فرهنگی و افرادی که نام مقدس علی اکبر داشتند، جوایزی اهدا شد.

مدیر حوزه علمیه بابل در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان و پشتیبانی کنندگان اردوی رمی- فرهنگی طلاب و روحانیون بابل، اظهار کرد: این اردوی دو روزه با کار جهادی و انقلابی کارکنان مدیریت حوزه علمیه بابل و مدیران مدارس علمیه و اعضای شورای بسیج مدارس علمیه برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی گزمه IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    عالی