پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از جای خالی قهرمانان دفاع مقدس در برنامه های صداوسیما، گفت: در ایام عید شبکه های صداوسیما اقدام به دعوت از هنرمندان مختلف می کردند، اما انتظار می رفت از قهرمانان دفاع مقدس هم برای حضور در این برنامه ها دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، اظهار کرد: بر اساس آموزه های قرآنی اگر ملتی بخواهد صبوری و شکوری کند باید نعمت‌های خداوند را بشناسد و اکنون هم ملتی صبوری و شکوری می‌کند که ایام پرافتخار کشورش را فراموش نکند.

وی با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس در خراسان شمالی یکی از مصادیق «و ذکّرهم بایام الله» است، افزود: اینکه در این باغ موزه گوشه‌هایی از مردانگی رزمندگان در دفاع مقدس در معرض نمایش عموم گذاشته شود بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار کرد: اکنون فرصتی فراهم شده که شما جنگ نظامی دفاع مقدس را در قالب جنگ فرهنگی و نرم تداوم ببخشید.

وی با بیان اینکه جنگ دفاع مقدس جهاد اصغر بود اما این فعالیت و جهاد شما جهاد کبیر است، افزود: رزمندگان ما جهاد اصغر انجام دادند اما شما باید جهاد کبیر انجام دهید که سخت‌تر است؛ زیرا جهاد اصغر مقطعی بود و به اتمام رسید اما جهاد کبیر مداوم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: همان طور که عاشورا جهاد اصغر بود اما جهاد کبیر بعد از عاشورا آغاز شد و تاکنون هم تداوم دارد، دفاع مقدس هم هشت سال بود اما راه این رزمندگان تا انقلاب مهدی ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید همیشه و همواره و به هر بهانه‌ای که می‌توانید آن روزها را به یاد مردم بیندازید و نگذارید این گنجینه مخفی بوده و فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از جای خالی قهرمانان دفاع مقدس در برنامه های نوروزی صداوسیما، اظهار کرد: در ایام عید شبکه های صداوسیما اقدام به دعوت از هنرمندان مختلف می کردند؛ اما انتظار می رفت از قهرمانان دفاع مقدس هم برای حضور در این برنامه ها دعوت کنند.

وی با بیان اینکه باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صداوسیما را تغذیه کند، افزود: انتظار می رود این بنیاد افزون بر تولید هنر و فیلم و تبدیل آثار دفاع مقدس به آثار هنری، هنرمندان متدین را هم تغذیه کند تا این هنرمندان بتوانند بهتر و بیشتر دفاع مقدس را در قالب هنر ماندگار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha