شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عمامه گذاری طلاب تهران با حضور آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریّت، تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ع) تهران با حضور آیت الله مصباح یزدی معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ع) تهران که با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد با بیان این که انبیاء کارشناسان زندگی بشریت هستند، اظهار داشت: ادیان الهی برای تامین نیازهای فطری بشر از جانب خالق بشریت و از ابتدای خلقت تا پایان عالم سفره گسترده اند و خداوند است که از نیازهای مادی و معنوی، فردی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و سایر نیازهای بشر آگاه بوده و آن ها را برای انسان تامین می کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دین و دین داری برای انسان از آب و غذا ضروری تر است و اصل نیازهای بشر را تشکیل می دهد ‌‌‌و با دین است که انسان به سر منزل و هدف اصلی خود می رسد چرا که دین، دینِ سیاست، اخلاق، عرفان، هنر و عشق است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: قرآن می فرماید رو به سوی دینی بیاور که طبق فطرت انسانی است؛ دینی که هم پرستش مطلق و هم اصول ارکان توحیدی و رفتاری را در یک مسیر سهل و آسان قرار داده است.

وی با بیان این که پیامبر اعظم برای سعادتمندی زندگی بشر مبعوث شدند، گفت: عدالت و امینت گمشده های تمام انسان ها اعم از سیاه و سفید، غنی و فقیر، اروپایی و آسیای است و تنها با دین و رهبر دینی میتوان به این دو نور دست یافت.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق؛ بحث خداجویی و ابدیت طلبی نیز جزو مهمترین دغدغه های انسان از اول خلقت تا به حال بوده است. انسان دارای حد بی نهایت از علم و هوس های نامحدود است و چطور میتواند بدون دین و دینداری به حیات خود ادامه دهد.

عضو شورای حوزه علمیه تهران در پایان خاطر نشان کرد: طبق اخبار رسیده از انبیاء و خاتم انبیاء، این گمشده ی بشر با مولود امروز و ظهور آخرین ذخیره الهی امام زمان(عج) تامین خواهد شد. زیرا وقتی امام زمان(عج) تشریف بیاورند عقل و علم انسان شکوفا خواهد شد.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha