جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بندرترکمن:

حوزه/امام جمعه شهرستان بندرترکمن گفت: ضرورت محبت به والدین امری عقلی و شرعی است و بی توجهی و بی احترامی به آنان موجب حبط اعمال و عبادات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست اخلاقی با موضوع «حبط و تکفیر اعمال» در جمع مدیر، معاونان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء سلام الله علیها بندرترکمن برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صالح منصوری در این نشست بیان کرد: احترام به والدین از اصول ارزشمند اخلاقی است که در اسلام جایگاه والایی دارد و هرگونه بی احترامی به آنان که موجب ناخشنودی شود به همان میزان اعمال نیک انسان را حبط می کند.

وی اذعان کرد: حبط و تکفیر اعمال  منافاتی با عدل الهی ندارد و شبیه به جمع و تفریق در بین اعمال خوب و بد انسان است.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن ادامه داد: ضرورت محبت به والدین امری عقلی و شرعی است و بی توجهی و بی احترامی به آنان موجب حبط اعمال و عبادات می شود.

حجت الاسلام منصوری با توجه به روایتی تاکید کرد: والدین دُرّ نایابی هستند که سعادت دنیوی و اخروی فرزندان با خدمت به آنان تضمین می شود و هر نگاه از روی محبت به صورت والدین ثواب شصت عمره مقبوله را دارد.

وی موثرترین نفرین را نفرین والدین دانست و افزود: با نفرین والدین، فرزند هرگز وارد بهشت نمی شود و بوی آن را استشمام نخواهد کرد.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن خاطرنشان کرد: خدا را بپرستید و هیچ چیز را همتای او قرار ندهید و به پدر و مادر خود نیکی کنید چرا که اگر در آزردن والدین خداوند چیزی را کمتر از اف می دانست از آن نهی می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha