جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهدید به اعتصاب تاکسی داران فیلادلفیا برای نماز جماعت نتیجه داد!

حوزه/ عملکرد تاکسی داران مسلمان فرودگاه فیلادلفیا که تهدید کرده بودند در صورت عدم اختصاص نمازخانه سیّار، دست به اعتصاب خواهند زد نتیجه داد و مسئولین فرودگاه اعلام کردند نمازخانه ای برای آنان در نظر می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از philly، پافشاری تاکسی داران مسلمان در فیلادلفیای آمریکا به حفظ نمازخانه در پارکینگ فرودگاه برای اقامه نماز جماعت سرانجام نتیجه داد.

تاکسی داران مسلمان که اکثریت آنان را مردان تشکیل می دادند، هنگام پارک کردن درخارج از فرودگاه و انتظار کشیدن برای رسیدن مسافران، ابتدا مکانی را برای اقامه نماز نداشتند و به همین سبب نیز یک مسجد سیار (تریلر قدیمی) را برای خودشان در نظر گرفته بودند.

در این میان مسئولین فرودگاه با جابجایی مکان توقف تاکسی داران، و گرفتن جای پارک تریلر، عملا آنان را از مسجدشان محروم می ساختند. در ادامه نزدیک به 300 تاکسی دار مسلمان که امرار معاش آنان به مسافرانی که از فرودگاه می آوردند بستگی داشت اعلام کردند که در صورت تغییرات مذکور، دست به اعتصاب خواهند زد.

تهدید به اعتصاب تاکسی داران در فرودگاه، مسئولین را به عقب نشینی مجبور ساخت. یک سخنگوی فرودگاه اعلام کرده که تا ماه آینده تاکسی داران را جابجا نکرده و تصمیم دارد مکانی را به عنوان نمازخانه برای آنان در نظر بگیرد.

آمادو دیالو 52 ساله که حدود 20 سال پیش از گینه، در غرب آفریقا، به ایالات متحده آمده می گوید: نماز جماعت هر چند در اسلام واجب نیست اما مستحب است. نماز خواندن با گروه ثواب بیشتری دارد. وقتی با هم باشیم، به هم عشق می ورزیم، هنگام نیاز به همدیگر کمک می کنیم و از کمک هم بهره من می شویم.

به گفته ران بلانت، رهبر اتحادیه کارگری تاکسی داران شهری، نیمی از 1 هزار و 500 تاکسی دار در فیلادلفیا مسلمان هستند.

وی افزود: در 20 سال گذشته محل پارک تاکسی داران به منزله تجمع گاهی برای اقامه نماز جماعت بوده است. ابتدا آن ها روی زمین نماز می خواندند. سپس یک چادر صحرایی آوردند اما در زمستان و هواهای طوفانی آسیب دید. سه سال طول کشید تا با روی هم گذاشتن کمک های مالی اهدایی، 10 هزار دلار جمع آوری شد و یک تریلر استفاده شده را در منطقه خریداری کردند. تاکسی داران این تریلر را قالی کردند و در دو سال گذشته از آن برای عبادت استفاده می کردند.

به گفته این مسئول، هر دو پیروان شیعه و سنی در کنار همدیگر در این تریلر نماز می خوانده اند و تاکسی داران به نوبت پیش نماز می ایستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha