جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: با استفاده از توانایی های مبلغان باید با همه جوانان ارتباط برقرار کنیم و تنها به یک قشر خاص محدود نباشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در همایش طلایه ‌داران تبلیغ، مبلغان دینی را دلخوشی‌ امام زمان(عج) معرفی کرد و گفت: شرط ایجاد تحول در جامعه تغییر در تک تک افراد و در خود انسان ها است.

وی افزود: برای مبارزه اصلی با مفاسد اقتصادی و اجتماعی باید شمشیر ها را علیه خواسته خود بزنیم و تا زمانی که این کار انجام نشود نباید انتظار موفقیت را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید بر این که مبلغان باید دغدغه مشکلات مردم را داشته باشند اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگوی همه ما بیشترین گریه ‌هایشان به خاطر انسان‌های دیگر و مشکلات آن ها بود.

وی یادآور شد: در برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان تمرکز اصلی را بر ماه مبارک قرار دهیم و هنگامی که این اتفاق رخ دهد مهم نیست مسجدی که می‌رویم شلوغ است یا خلوت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: مسایل مربوط به جوانان و اخلاق  و معنویت از موضوعاتی است که در این بیانیه بسیار به آن تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: از شبیخون های فرهنگی نباید غافل شویم چرا که دشمن شبانه روز به فکر ایجاد نفاق و اجرای برنامه های خود مخصوصا در بین قشر جوان است و این وظیفه شما را سنگین تر می کند.

امام جمعه همدان توجه به فضای مجازی را از اصلی ترین برنامه های مبلغان عنوان کرد و اظهر داشت: بالاترین خطری که امروز جوانان ما را تهدید می کند و بستر اصلی آن نیز در فضای مجازی قرار دارد دور کردن جوان مسلمان از هویت خودشان است.

وی یادآور شد: درست است که دشمن تا خصوصی ترین مکان های زندگی مردم نفوذ کرده است اما نباید فراموش کنیم که با توسل به خدا می توان فطرت واقعی را به جوانان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که مبلغان خود را دست کم نگیرند و از مهارت های خودشان به نحو احسن استفاده کنند بیان داشت: مبلغان حرف آشنا برای مردم می زنند و با استفاده از این توانایی باید با همه جوانان ارتباط برقرار کنیم و تنها به یک قشر خاص محدود نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha