پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جده بزرگ

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور گفت: ۶۰۰ نقطه حساس و مهم دشمنان در منطقه خود را شناسایی کرده ایم و موشک های نقطه زن رادارگریز ۱۰۰ درصد بومی اماده شلیک به این نقاط هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور، در نشست بصیرتی و سیاسی مدرسه علمیه جده بزرگ در جمع طلاب، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ادامه شعارهای سال های گذشته در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از کالای ایرانی امسال را نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه مردم ما در سال 97 در تحقق شعار سال به نسبت خوب عمل کردند، افزود: سال گذشته فرهنگ سازی شد تا مردم خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند و تفاخر نسبت به خرید کالای خارجی کم شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف تاکید کرد: بر همین اساس اولا باید فرهنگسازی شود تا مردم وسیله ای که ضرورت ندارد خریداری نکنند و ثانیا آن را در حد نیاز خریداری کنند.

وی با انتقاد از اسراف های صورت گرفته در مراسمات ازدواج و دادن جهیزیه که بسیاری از وسایل آن مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، اضافه کرد: چرا باید مردم در خرید جهیزیه پول خود را به سمت جیب کمونیست ها و بوداهایی سرازیر کنند و بدتر از آن وسایلی را خریداری کنند که حتی اگر ایرانی هم باشد ضرورتی برای خرید آن ها نیست.

* دورریزهای تالارها و رستوران ها 15 میلیون گرسنه را سیر می کند

حجت الاسلام طالب پور با اشاره به مهمانی های برگزار شده در تالارها و رستوران ها و انتقاد از اینگونه اسراف ها و چشم و هم چشمی ها، ادامه داد: غذایی که در این مکان ها دور ریخته می شود می تواند سالانه 15 میلیون نفر گرسنه در کشور ما را سیر کند.

وی تاکید کرد: باید کالای ایرانی به اندازه کافی در بازار موجود باشد و هم با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه شود که در این زمینه اینجا وظیفه مسئولان سنگین تر است؛ شاید هنوز برای مردم این باور به وجود نیامده که کالای ایرانی با کیفیت وجود دارد به طوری که برخی تولیدکنندگان با وجود تولید کالای مرغوب به دلیل اینکه خریدار ندارند مجبور به تعدیل نیرو و یا تعطیلی می شوند و از این رو به عرضه اجناس چینی روی می آورند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف، با بیان اینکه لازم است جلوی عرضه اجناس چینی در بازار گرفته شود، بر وظیفه سنگین مسئولان در این زمینه تاکید کرد و افزود: در اقتصاد یک اصل مهم است و آن تقاضا است که عرضه را هم ایجاد می کند؛ جدای از اجناس بی کیفیت یکسری کالاهای تولید داخل داریم که با اجناس خارجی رقابت می کنند اما چون اسم ایرانی دارند خریداری نمی شود که باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

* بانکداری ما در جهت اشتغال و تولید نیست/ 80 درصد پول بانک ها مال مردم است

وی با بیان اینکه متاسفانه بانکداری ما در جهت اشتغال و تولید نیست، گفت: مردم پول و سرمایه زیادی را روانه بانک ها می کنند به طوری که 80 درصد پول بانک ها مال مردم است و از این رو روز به روز به تعداد بانک ها افزوده می شود در حالی که اگر این سرمایه ها به سمت تولید بروند هم بیکاری و هم وابستگی به خارج کمتر می شود.

حجت الاسلام طالب پور تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا رونق تولید ایجاد شده و درآمد عمومی افزایش یابد تا سال آینده به فضل پروردگار نامگذاری سال به سمت صادرات برود.

* بازار 600 میلیونی همسایگان چشم به راه رونق تولید در ایران

وی ادامه داد: اگر رونق تولید به اندازه کافی داشته و نیاز داخل را برطرف کنیم می توانیم بازار 600 میلیون نفری از سمت همسایگان کشورمان را در اختیار بگیریم و دیگر نیازی به خام فروشی نفت نداشته باشیم.

حجت الاسلام طالب پور در ادامه با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ، تصریح کرد: این امر موجب افتخار سپاه پاسداران است چرا که به تعبیر قرآن هر جا دشمن از ما تعریف کرد باید نگران باشیم که کارمان مشکل دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف، با بیان اینکه تنها نتانیاهو از این اقدام سخیف ترامپ خوشحال شد، یهود را سرسخت ترین دشمنان به تعبیر قرآن تلقی کرد و گفت: خطر مشرکین همواره از یهود کمتر است و اقدام ترامپ نشان دهنده این است که ما درست عمل کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha