سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قلعه نوئی

حوزه/ رئیس کانون مداحان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت تخصصی هزار و ۴۵۰ مداح در استان، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقتل شناسی و مقتل خوانی، ستایشگری، تحریفات عاشورایی و ... ویژه مداحان خراسان شمالی خبر داد.

علی‌اصغر قلعه نوئی، رئیس کانون مداحان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی تعداد هزار و 450 مداح به‌صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در سال گذشته کانون مداحان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی کارگاه‌های آموزش نغمات، اصول و فنون مداحی را برگزار کرد که تعداد 560 نفر از مداحان استان در این دوره دوماهه موفق به کسب گواهینامه شدند.

قلعه نوئی با اشاره به اقدامات کانون مداحان خراسان شمالی در راستای پوشش بیمه‌ای فعالان این عرصه، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با تأمین اجتماعی تاکنون توانسته‌ایم تعداد 58 نفر از مداحان خراسان شمالی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و تلاش برای افزایش شمار مداحان بیمه‌شده ادامه دارد.

رئیس کانون مداحان خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به قشر مداحان، توانستیم در سال 1397 و به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، کارگاه آموزشی «راز دشمنی غرب با اسلام و نقش شیعیان و ایرانیان در واقعه شریف ظهور» با حضور استاد برجسته کشور آقای شفیع سروستانی را با حضور 485 نفر از مداحان برجسته استانی برگزار کنیم.

قلعه نوئی افزود: اجرای دوره آموزش «سیره پیشوایان و تاریخ اسلام» و دوره آموزش «آموزش قرآن» ویژه مداحان استان از برنامه‌هایی بود که سال گذشته توسط کانون مداحان استان خراسان شمالی برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

وی اضافه کرد: اردوهای فرهنگی زیارتی به مشهد مقدس به همراه دوره آموزشی در میلاد باسعادت امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال گذشته به همت کانون مداحان خراسان شمالی برگزار شد.

قلعه نوئی اظهار کرد: در سال جدید نیز همچون سال گذشته برنامه‌های مختلفی از سوی کانون مداحان خراسان شمالی اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به کارگاه‌های آموزشی متمرکز و نیمه‌متمرکز مقتل شناسی و مقتل خوانی، ستایشگری، تحریفات عاشورایی و تفکر انقلابی، از عاشورا تا انقلاب اسلامی، به‌صورت چهره به چهره و غیرحضوری اشاره کرد.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی با عنوان اصول و فنون مداحی، آداب و اخلاق در مداحی، تعزیه‌خوانی، مجلس داری و روضه‌خوانی قبل از محرم ویژه مداحان استان به‌صورت متمرکز و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

قلعه نوئی تصریح کرد: حضور مداحان در برنامه‌های صداوسیما در ایام و مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ماه مبارک رمضان، هماهنگی جهت اعزام پیر غلامان حسینی به اجلاس پیر غلامان کشوری و همچنین ترغیب مردم به‌وسیله مداحان جهت جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان از دیگر فعالیت‌های کانون مداحان استان در سال جاری است.

وی اظهار داشت: افزون بر این در سال جاری مداحان استان همچون سال‌های گذشته به همایش میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا و تجمع بزرگ ویژه شهادت امام رضا (ع) در مشهد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha