شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سومین جشن عربی مدرسه محمودیه کرمان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: با توجه به اینکه مکالمه زبان عربی و انگلیسی در مدارس علمیه تدریس نمی شود، تمهیداتی اتخاذ شده تا تمامی طلاب دروس مکالمه را از اول مهر بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمودی، عصر امروز در نشستی با کادر و هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) شهرستان استهبان، به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حرکت های جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین تفسیر از حرکت جهادی، تفسیر عملی دفاع مقدس است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس ضمن دعوت مسئولان به کار جهادی، خاطرنشان کرد: حرکت های جهادی، کاستی ها، دشواری ها و ناملایمات را هموار می کند و  ممکن است در این مسیر نیز حرف هایی تمسخرآمیز بشنوید، اما شما با اخلاق حسنه و شرح صدر پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه تهذیب نفس و اخلاق باید در مدارس علمیه با جدیت دنبال شود، ابراز کرد: باید ارتباط طلاب با قرآن حفظ شود، چرا که قرآن محور همه برنامه ها است؛ باید سعی شود طلاب بخشی از قرآن را در طی دوران تحصیل حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به اینکه برخی شهرستان ها مقتضیات خاص خود را دارند، گفت: با توجه به اینکه طلبه ها کتب مکالمه زبان عربی و انگلیسی در مدارس علمیه تدریس نمی شود و طلاب نیز از آشنایی کمتری با این کتب برخوردار اند، از این رو تمهیداتی اتخاذ شده تا تمامی طلاب دروس مکالمه را از اول مهر بگذرانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس بیان داشت: با توجه به اینکه  آموزش پایه و اساس است ولی هدف نیست، بنابراین باید علم را همراه تهذیب نفس و اخلاق دنبال کنیم  و در این زمینه از حضور امام جمعه نیز استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha