شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش مساجد در اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: درواقع جوانان مسجدی و انقلابی موتور محرّک و پیشران حرکت در گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست نهادهای فرهنگی خراسان شمالی، بر لزوم اهتمام ویژه به دهه پایانی ماه شعبان که با عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، تأکید کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم درباره نقش مساجد در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد.»

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: پیوند مسجد با انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای است که می‌توان انقلاب اسلامی را انقلاب مساجد دانست و آن را مولود مسجد و رشد یافته و بالیده در دامان مساجد برشمرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: کافی است بدانیم که از بیش از ۹۶ درصد از دویست هزار شهید سرافراز انقلاب و دفاع مقدس از تربیت‌شدگان مساجد هستند و اکنون نیز مدافعان حرم و امنیت و خدمت، برخاسته از این پایگاه انسان‌ساز هستند.

وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی آنچه باید محقق شود، مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی بوده و آنچه موتور محرک و پیشران این حرکت است، نیروی انسانی تربیت شده است که محور اصلی آن، عنصر بی‌بدیل «جوان» است که تربیت یافته مسجد هستند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: کارگزاران و فعالان مساجد به‌ویژه امامان محترم جماعات و نهادهای دست اندرکار امر مسجد باید با ایده پردازی‌های هوشمندانه و طراحی‌های آینده‌نگرانه و اقدامات سازنده، سهم مساجد را در گفتمان‌سازی، ادبیات پردازی در عرصه‌های هفتگانه تعریف کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا باید عرصه معنویت و اخلاق و سبک زندگی به‌عنوان دو عرصهٔ محوری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نقش محوری مسجد در رشد و تعالی جامعه اسلامی و اهمیت آن در پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه مساجد در ارتقای نظام اسلامی در گام دوم انقلاب، باید همت و تلاش فعالان مساجد در شأن این جایگاه رفیع باشد تا مساجد بتوانند نقش مورد انتظار خود را در گام دوم انقلاب ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha