پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: مردم فهیم و بصیر اصفهان در لحظات حساس و مهم تاریخی چون جنگ تحمیلی، دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام و حتی مواقع بحرانی چون زلزله کرمانشاه و کمک رسانی در سیل اخیر گل کاشتند .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در مراسم تجلیل از اعضا و کمیته های ستاد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اصفهان اظهار کرد: به حق مردم فهیم و بصیر اصفهان در لحظات حساس و مهم تاریخی چون جنگ تحمیلی، دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام و حتی مواقع بحرانی چون زلزله کرمانشاه و کمک رسانی در سیل اخیر گل کاشتند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مردم استان اصفهان حتی در زمان جنگ تحمیلی یک دهم کشور شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند  و در پرداخت مالیات هم بعد از تهران رتبه بالایی دارند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: مردم اصفهان به تعبیرمقام معظم رهبری از خودشان کم می گذارند ولی برای خدا و هم وطنانشان خرج می کنند و حتی جان می دهند و این ایثار به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به آیات ۱۸ و۱۹ سوره حشر «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ ...(ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ; ﻭ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﺑﻨﮕﺮﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺩﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ  ﺩﻫﻴﺪ ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ) گفت: این آیات عجیبی است و نکات مهمی دارد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در آیه ۱۹ سوره حشر بیان می فرماید (ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻣﺒﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﻮﺩﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﻛﺮﺩ ; ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﺎﺳﻘﺎﻧﻨﺪ) شهید مطهری می گوید خیلی فکر کردم چگونه یک فرد خود را فراموش می کند  که به روایتی از امیرالمومنین رسیدم.

وی افزود: انسان باید بداند و فهیم باشد که به نحوی زندگی نکند که در لحظه مرگش دچار خسران شود و اعمالی برای سفر آخرت خود نداشته و سراسر وجودش گناه باشد و به تعبیری فراموشی خدا باعث فراموشی از خود و اعمال خود شود، باید مراقب باشیم که خداوند به همه کلاهبرداری ها، دزدی ها، کم کاری ها و کم فروشی ها شاهد است .

 آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: اگر بدانیم که امام زمان شاهد اعمال و رفتار ما هست دست از خیلی چیزها برمی داریم البته بدانیم و مطمئن باشیم که ناظر وآگاه از اعمال ما هست، امام علی می فرماید اگر هزار سال را  که هرسالش هزارماه و هر ماهش هزار روز و هر روزش هزار سال باشد، در حالت سجده شکرگزار یک روز از نعمات خداوند باشیم، باز هم شکر واقعی را بجا نیاورده ایم.

وی اظهار داشت: راهپیمایی ها نور به انسان می دهد و به خدا نزدیک می کند  و همین راهپیمایی ها باعث تربیت نوجوانان و جوانانی می شود که جنگ  وامام وانقلاب را ندیده است ولی مدافع حریم اهل بیت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha