پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که در اسلام تمامی ابعاد تاریخی، فرهنگی و... گردشگری با رویکردی معطوف و مهربانانه‌تر و اعمال یکسری ملاحظات، مورد توجه است، گفت: بارها به مسئولان اعلام کرده‌ایم به عنوان جامعه‌المصطفی و حوزه‌های علمیه می‌توانیم شبکه‌ گردشگری جهانی فرهنگی، علمی و زیارتی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت‌الله اعرافی امروز در برنامه زنده شبکه استانی سهند با بیان اینکه تبریز از ظرفیت‌های بالای گردشگری با منطق ایرانی و اسلامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری ایران و منطقه، ظرفیتی بالا و بی‌بدیل است ولی متأسفانه استفاده مناسبی از این ظرفیت صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش فقه گردشگری برای این است که گامی بلند در راستای توسعه گردشگری برداشته شود. طبعاً باید گردشگری را با موازین اسلامی و ایرانی گسترش دهیم که این همایش در همین راستا برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه همایش فقه گردشگری از سوی جامعه المصطفی و با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود، بیان داشت: جامعه‌المصطفی به عنوان یک نهاد علمی بین‌المللی، بیش از ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل از ۱۳۰ کشور جهان دارد که با این استفاده از این ظرفیت، اقدام به برگزاری این همایش کرده‌ایم.

رئیس هیأت امنای جامعه‌المصطفی ابراز داشت: اگر ظرفیت بی‌پایان گردشگری کشورمان را فعال کنیم، قطعاً نیازی به صادرات نفت و درآمدهای حاصل از آن نخواهیم داشت. بدون تردید درآمدهای گردشگری  می‌تواند در صدر درآمدهای کشورمان قرار گیرد که متاسفانه با این افق بلند فاصله زیادی داریم.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه کشور اظهار گرد: بارها به مسئولان مختلف اعلام کرده‌ایم به عنوان جامعه‌المصطفی و حوزه‌های علمیه می‌توانیم شبکه‌ گردشگری جهانی فرهنگی، علمی و زیارتی را راه‌اندازی کنیم. با برگزاری همایش فقه گردشگری می‌توان ظرفیت‌های گردشگری کشور را برای جهانیان تبلیغ و معرفی کرد و در عین حال گردشگری حلال را به عنوان الگویی برای آن‌ها معرفی و تبیین کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: ما در حال طراحی رشته‌های متنوع  درحوزه علمیه هستیم به طوری که حدود ۳۰۰ رشته و گرایش تحت بازنگری و طرح مجدد قرار دارد، یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه پاسخگویی به سؤالات متناسب با دنیای امروز است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه گردشگری اسلامی صرفا به زیارت منحصر نمی‌شود، گفت: در اسلام تمامی ابعاد تاریخی، فرهنگی و... گردشگری با رویکردی معطوف و مهربانانه‌تر، مورد توجه است و تمامی جنبه‌ها با ملاحظاتی در گردشگری حلال مورد نظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha