پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گام دوم انقلاب

حوزه/ رهبر معظم انقلاب چند سالی است که بر لزوم حضور محوری جوانان در عرصه های مختلف تاکید فراوانی دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیر نسل جوان را مورد خطاب قرار داده اند، بنابراین لازم است، مسئولان به جوان ها اعتماد کرده و میدان را برای آنان باز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند؛ نسل جوان، مومن و انقلابی کشور به عنوان نيروي فعال، متحرك، پرتلاش و با احساس ميتواند نقش ارزشمندی در پيشرفت جامعه ایفا کند و لازم است، برای پیشرفت و ترقی کشور سرمايه گذاري بر روي جوانان و نسل آينده صورت گیرد.
 

رهبر معظم انقلاب چند سالی است که به نقش و حضور محوری و ارزشمند جوانان در همه عرصه های کشور تاکید فراوانی دارند، بنابراین لازم است، مسئولین با بکارگیری از فکر، اندیشه و توان جوان مومن، فعال و انقلابی در همه بخش های کشوری زمینه این امر را بوجود آورند.
 

در همین خصوص خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند گفتگویی با تعدادی از جوانان فعال و انقلابی انجام داده است.

زهرا کدخدا یکی از جوانان فعال در امور فرهنگی و کارشناس ارشد علوم تربیتی در طی گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مثل بعثت اولیه اسلام دارای اهمیت ویژه ای است.

این بانوی جوان 34ساله بیرجندی افزود: عظمت پیشرفت های اسلام زمانی مشخص می شود، که با انقلاب کشورهای دیگر مقایسه شود.

اطاعت جوانان از رهبری موجب پیشرفت کشور است

کدخدا تاکید کرد: مقام معظم رهبری نقش جوانان را در "گام دوم انقلاب " مهم دانسته اند، بنابراین جوانان بایدتوجه ویژه ایی به منویات ایشان در همه عرصه ها داشته باشند.
این بانوی فعال در عرصه فرهنگی تاکید کرد: اگر بخواهیم پیشرفتی در کشور داشته باشیم، باید براساس اهداف انقلاب و با اطاعت از فرمان ولی فقیه حرکت کنیم، تا به اهدافمان در کشور برسیم.

 

مهم ترین وظیفه جوان انقلابی خودسازی، مقابله با بیگانگان و جهاد علمی است

مریم سیرتی یکی دیگر از فعالین عرصه فرهنگی و خادمیار حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهارداشت: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای براندازی نظام اسلامی انجام می دهند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص عنوان کرد: مهم ترین وظیفه جوان انقلابی خودسازی، امیدواری، مقابله باتسلط بیگانگان، جهاد علمی و نزدیک کردن، انقلاب به تمدن اسلامی است.

سیرتی، نگاه به توان داخل کشور و توانایی جوانان را در مقابل دشمن مهم دانست و ادامه داد: توجه به رونق تولید، خرید کالای ایرانی، جسارت و ورود به تولیدات داخلی، استفاده از دانش همراه با تجربه از دیگر وظایف یک جوان انقلابی برای توسعه کشور است.

این بانوی بیرجندی بیان کرد: انتخاب اشتباه یک مسئول توسط مردم و تحقیق نکردن لازم درمورد اعتقادات سیاسی و دینی می تواند، موجب عقب ماندگی کشور در همه زمینه ها شود.

بعضی از مسئولین به فکر منافع مادی خود و اطرافیانشان هستند

فعال فرهنگی اظهار کرد: زمانی که مسئولی انتخاب میشود که نگاهش به خارج است، نه داخل و به جوانان و نیروی جوان اهمیتی نمی دهند، در این صورت فقط حس ناامیدی را به ملت و جوانان القاء می کنند.

سیرتی تاکیدکرد: متاسفانه بعضی از مسئولین به فکر منافع مادی خود و اطرافیانشان هستند و توجه لازم را برای برطرف کردن مشکلات و موانع جامعه و منویات رهبر معظم انقلاب انجام نمی دهند.


جامعه پویا جوانان انقلابی می خواهد

غلامحسین حامدپور یکی دیگر از خادمیاران رضوی نیز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: مهمترین شاخصه انقلابی یک مسئول توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در همه زمینه ها است.

وی با اشاره به اینکه جوانان نیروی محرک هر جامعه ایی هستند، عنوان کرد: اگر نیروی جوانی در جامعه ایی نباشد جامعه دچار فرسودگی خواهدشد، بنابر این باید مسئولین توجه ویژه ایی به جوانان داشته باشند.

این شهروند بیرجندی تاکید کرد: توجه به معنویات رهبری و فرهنگ بومی، تلاش برای یک جامعه پویا می تواند ما را در راه رسیدن به اهداف انقلاب موفق کند.

حامدپور ادامه داد: بیانیه گام «دوم انقلاب» مسیری روشن و راهگشای اهداف کشور است که باید هم از سوی مسئولین، جوانان و همه اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha