پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختتامیه اردوهای جهادی دانشگاه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دشمن به نسبت های زیادی ضعیف شده است، گفت: تمام نقشه های دشمن منجر به شکست خواهد شد و برگ پیروزی از آن جوانان انقلابی کشور است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اردوی جهادی یکی از کارهای هدفمندی است که برای دانشجو دلبستگی و تلاش را به همراه دارد، اظهار کرد: هر عملی که وظیفه شناخته شد و به قصد قربة الی الله صورت گیرد، عبادت است.

وی افزود: پیروزی در هر امری محصول پایداری در آن کار است، تفاوت کار معمولی با کار جهادی در این است که کار جهادی هدفمند و به قصد رضایت الهی است لذا یک عبادت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد در زندگی پست و مقام های دنیایی، سرمایه و ثروت را هدف می دانند، خاطر نشان کرد: اینها نمی‌تواند هدف باشند چراکه این موارد مقدمه‌ای بر مقدمات زندگی حیوانی است و برای یک انسان زمانی کارها زیبا و هدفمند می‌شود که فقط در راه قرب خداوند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: جهاد در راه خدا تنها جهاد نظامی نیست، بلکه هر کاری که به قصد قربت الهی صورت گیرد جهاد است.

وی ادامه داد: هر چه وظیفه شناخته شد و قصد قربت الهی در آن باشد، نقش جهاد دارد و مرگ آن فرد در آن راه شهادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه افسردگی های دنیای امروز علامت خالی بودن از هدف است، گفت: این افسردگی ها هدیه تفکر لیبرالیسم غرب برای ملت است وگرنه یک جهادی هرگز خسته نمی شود و هیچ چیز مانع وی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: بهترین کار جهادی که درهای معرفت به سوی انسان عارف گشوده می شود، خدمت به محرومان است.

وی مطرح کرد: دل انسان از کعبه معتبرتر است و می تواند خوشحال کردن دل محرومان برکات فراوانی برای یک دانشجوی جهادگر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دیگران باید نسبت به کار جهادی دانشجویان جهادگر در روستاهای محروم و خدمت به محرومان، غبطه بخورند زیرا این کارها بدلیل اینکه برای خودسازی می باشد، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز دشمن به نسبت های زیادی ضعیف شده است، تصریح کرد: تمام نقشه های دشمن منجر به شکست خواهد شد و برگ پیروزی از آن جوانان انقلابی کشور است.

وی با بیان اینکه انجام عمل باید همراه با قصد قربت باشد، افزود: جوانان عزیزی که در اردوهای جهادی شرکت می کنند راه میانبر را رفته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: این راهی که آمده ایم را جوانان پایه گذار آن بوده اند و امروز نیز به بار نشسته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: هرچند راه طولانی را طی کرده ایم، ولی هنوز در نیمه راه قرار داریم و هیچ چیزی جلوی جوانان این مرز و بوم را نخواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha