پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به ملزومات روحیه انقلابی و عمل جهادی، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند روحیه انقلابی و عمل جهادی باید توأم با عقلانیت و خردمندی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین شاخصه‌های نیروی انقلابی و جهادی در نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه انقلابی واقعی، خردمند، دارای عقل و اهل خردمندانه عمل کردن است، ادامه داد: انقلابی حقیقی دارای ابتکار و اهل ابتکار است و از همه هنر خود در مسیر مبارزه و با هدف موفقیت بهره می‌جوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه محصول این تدبیر و عقل‌ورزی، اعتدال‌گرایی است، افزود: به‌واقع، با افراطی‌گری و تفریط‌گرایی نمی‌توان آرمان‌های الهی را محقق کرد؛ چراکه راه به انحراف و انحطاط دارد؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب به انقلابیون توصیه می‌کنند: «افراط نباید باشد، تفریط هم نباید باشد. توجه کنید که افراط هم همان اندازه ضرر می‌زند که تفریط. عمل نکردن یقیناً مضر است، عمل افراط‌آمیز هم به همان اندازه مضر است؛ مراقب باشید.»

وی با اشاره به اهمیت نظم و انضباط در مسیر انقلابی گری، افزود: بی‌شک تحقق آرمان‌ها بدون داشتن برنامه‌ریزی و نظم و انضباط محقق نخواهد شد؛ لذا شخصیت انقلابی در عمل مجاهدی است که مبتنی بر نظم و انضباط حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: البته از آن‌جا که تلاشگری معطوف به هدف است و برای تحقق آرمان‌ها و دفاع از ارزش‌ها با همه توان وارد میدان می‌شود، در صورت رسیدن به بن‌بست، راه‌های متعددی را مرور و بررسی می‌کند و با اولین مانع در جا نزده و کناره‌گیری نمی‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اما این به آن معنا نیست که ملزم به رعایت نظم و قانون نیست، اظهار کرد: البته، دشمنان برای تخریب چهره انقلابیون، آنان را به بی‌نظمی متهم می‌کنند؛ اما نباید به این تبلیغات سوء توجهی داشت.

وی با اشاره به اینکه نیروی انقلابی و جهادی اهل خودباوری و اعتمادبه‌نفس است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان تزریق روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس به ملت دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: لذا شخصیت‌های انقلابی برآمده از دل انقلاب، انسان‌هایی هستند که از خودباوری لازم برای ورود به میدان مبارزه برخوردارند.

وی افزود: واقعیت آن است که انسان خودباخته و منفعل نمی‌تواند مرد میدان‌های سخت باشد و خیلی زود صحنه را ترک خواهد کرد. همین خودباوری و اعتمادبه‌نفس است که شجاعت و دلاوری را در انسان انقلابی نهادینه کرده و او را در رویارویی با چالش‌ها و بحران‌ها پیشگام می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha