پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گام دوم رضوانشهر

حوزه/ حجت الاسلام عطایی در نشست پژوهشی « نقش حوزویان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب»، تصریح کرد: سکوت دشمنان انقلاب نسبت به گام دوم انقلاب اسلامی ناشی از ترس آنها از مطرح شدن بیشتر آن در جوامع جهانی است، لذا وظیفه ما حوزویان نشر و تبیین آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، صبح امروز نشست پژوهشی « نقش حوزویان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرا (س) شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

حجت الاسلام عطایی سخنران این نشست ضمن قرائت بخش هایی از بیانیه، تصریح کرد: تمامی انقلاب های جهانی بعد از مدتی رنگ و بوی خود را از دست داده و از مسیر اصلی خود منحرف شده اند، اما در انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال شاهد رویش هایی مانند شهید حججی ، شهید سیرت نیا و ... هستیم.

وی، بی تفاوتی و انفعال را آفتی بزرگ در انقلابی گری دانست و اضافه کرد: وظیفه انقلابیون این است که از اهداف انقلاب دست برندارند و با پویایی و تحرک، برای رسیدن به مقصود قیام کنند.

حجت الاسلام عطایی درخصوص سکوت دشمنان انقلاب نسبت به بیانیه گام دوم، خاطرنشان کرد: سکوت دشمنان انقلاب نسبت به گام دوم انقلاب اسلامی ناشی از ترس آنها از مطرح شدن بیشتر آن در جوامع جهانی است؛ لذا وظیفه ما حوزویان نشر و تبیین آن در جامعه و میان مردم است.

استاد دانشگاه با تاکید بر تأثیر بیانیه گام دوم در ایجاد انگیزه و تحرک جامعه، اظهار داشت: طلاب باید اساس برنامه های تحصیلی، پژوهشی و تبلیغی خود را بر این مبنا قرار دهند. طهارت اقتصادی، بحث جمعیت، معضلات اجتماعی مثل طلاق و ... مباحثی هستند که فرهنگ جامعه را مهندسی می کنند و نیاز است تا در پایان نامه های سطوح عالی از سوی طلاب و روحانیون تبیین شوند.

وی، طلاب را به خواندن چندباره کتاب حکومت اسلامی حضرت امام(ره) توصیه و تصریح کرد: مردم باید همواره ضرورت و چرایی حضور  در صحنه های انقلاب را درک کنند و برای شان تبیین شود که برای ایجاد یک جامعه آرمانی و اسلامی چه تأثیر و تقش شگرفی دارند.

حجت الاسلام عطایی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان و ایادی داخلی آنها سعی می کنند تا با دامن زدن به مطالب حاشیه ای، موضوعات اساسی و راهبردی انقلاب را کم رنگ کنند و در این بین وظیفه طلاب و روحانیون است تا به صورت آتش به اختیار، جامعه را معطوف به مسائل حیاتی خود نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha