پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه گیلان با معاون کمیته امداد

حوزه/ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به منظور بررسی ظرفیت ها و برنامه ریزی جهت همکاری ها، با حضور در دفتر مدیریت حوزه علمیه گیلان با حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در رشت، جواد شفیعی ثابت، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان به منظور بررسی ظرفیت ها و برنامه ریزی جهت همکاری های فی مابین، صبح امروز با حضور در دفتر مدیریت حوزه علمیه استان، با حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر حوزه علمیه گیلان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات کمیته امداد حضرت امام(ره)، گفت: کمیته امداد از جمله ارگان های خدمتگزاری است که میوه انقلاب و یادگار بنیانگذار کبیر آن می باشد و در این چهل سال منشأ اقدامات پر خیر و برکتی جهت یاری محرومین این مرز و بوم بوده است.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری از نگاه فرهنگی و تربیتی در برنامه های ویژه فرزندان تحت حمایت کمیته امداد اضافه کرد: خانواده های محروم و کم بضاعت با توجه به میزان مشکلات و گرفتاری هایی که با آن مواجه اند در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند لذا باید در برنامه ریزی ها رویکرد تربیتی و فرهنگی لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه از آمادگی حوزه علمیه گیلان جهت هر گونه همکاری در راستای خدمت رسانی به محرومین خبر داد و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه گیلان با تمام ظرفیت خود آماده یاری کمیته امداد جهت خدمت رسانی به محرومین است و این امر مقدس را برای خود فریضه می داند.

 جواد شفیعی، ثابت معاون فرهنگی کمیته امداد استان گیلان نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری های حوزه علمیه و ارائه گزارش برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده گفت: ما در کمیته امداد امام(ره) درصدد هستیم تا در کنار کمک به معیشت و خودکفایی مددجویان، نسبت به برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی برای خانواده ها و فرزندان آنها نیز اقدام کنیم و در این راستا نیازمند یاری مجموعه های تربیتی و دینی مثل حوزه های علمیه هستیم.

 در این نشست مقرر شد تا دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در قالب اردوهای 1 روزه به حوزه علمیه رشت اعزام شوند و در برنامه های فرهنگی-تربیتی شرکت نمایند.

همچنین طرح «پشتیبان فرهنگی-مذهبی» نیز دیگر مصوبه این جلسه بود که طی آن هر طلبه به عنوان مربّی با یک دانش آموز تحت حمایت ارتباط گرفته و او را در زمینه های آموزشی و تربیتی یاری می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha