شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فلاحتی-روحانیون ایثارگر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در نشست صمیمی با روحانیون شاهد و ایثارگر استان گیلان، تصریح کرد: روحانیت علت به وقوع پیوستن انقلاب بود و از سال ۱۳۴۲ شهدا و جانبازانی را برای برقراری نظام اسلامی تقدیم کرده است و امروز نیز وظیفه دارد انقلاب اسلامی را با امانتداری و فداکاری به نسل‌های آینده انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در رشت، نشست صمیمی روحانیون شاهد و ایثارگر استان با حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در سالن اجتماعات حسینیه شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

وی در این نشست، ایثارگران را یادگاران نورانی دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: روحانیون ایثارگر مانند دریایی از معارف و دروس مجاهدت های دفاع مقدس، خصوصا برای طلاب جوان هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به بیشتر بودنِ نسبتِ شهدای روحانی در مقایسه با دیگر اقشار جامعه، تصریح کرد: در طول تاریخ علمای بسیاری در دفاع از ارزش‌های دینی به درجه رفیع شهادت رسیدند و طلاب جوان ما باید در راستای ایجاد شناخت نسبت به روحانیون ایثارگر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه روحانیت دلیل بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: روحانیت علت به وقوع پیوستن انقلاب بود و از سال ۱۳۴۲ شهدا و جانبازانی را برای برقراری نظام اسلامی تقدیم کرده است و امروز نیز وظیفه دارد انقلاب اسلامی را با امانتداری و فداکاری به نسل‌های آینده انتقال دهد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم مجاهدت در حفظ ارزش های ناب اسلامی و پاسداری از انقلاب گفت: این امر، تکلیف بزرگی است که روحانیت در مقابل نسل امروز و فردای جامعه عهده دار است و آحاد جامعه آن را از روحانیون طلب می‌کنند و ما هم وظیفه داریم آن را به‌خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تحول بزرگی که امام(ره) در دنیای معاصر ایجاد کرد، خاطرنشان نمود: خداوند پرچم اسلام را به دست امام(ره) سپرد و ایشان توانست تحولی بزرگ در تاریخ بشر ایجاد کند.

وی، انقلاب اسلامی را عصاره تلاش تمام انبیای الهی و ائمه(ع) در طول تاریخ ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از نورانیت بعثت پیامبر اکرم(ص) است و توانسته تحول عظیم در زندگی بشر ایجاد کند.

امام جمعه رشت در پایان با بیان اینکه زندگی طلاب و روحانیت در دفاع مقدس می‌تواند فتح‌الفتوحی برای جوانان امروز باشد، اظهار کرد: نیاز است نقش و جایگاه علمای گیلان در ۸ سال دفاع مقدس گردآوری و تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha