جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جمیاری امام جمعه نورآباد

حوزه/ حجت الاسلام جمیاری گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیل اخیر، بالغ بر ۸۰۰ میلیارد خسارت به مردم شهرستان دلفان(نورآباد) وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، امام جمعه نورآباد دلفان،  در جمع طلاب و فضلای دلفانی مقیم قم، ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم با بیان این که بندگان واقعی خداوند با تواضع و فروتنی طی مسیر می کنند و خود را از دیگران بالاتر نمی دانند، گفت: چه بسا انسان های بی کسی که ارزش ایشان نزد خداوند، بسیار بیشتر از انسان هایی است که حامیان متعددی بر روی زمین دارند.

وی تواضع و فروتنی را از مشی های مورد تأکید علما و فضلا دانست و اذعان داشت: در این جلسه حضور به هم رسانده ایم تا ضمن بهره مندی از مشی متواضعانه علما و فضلا، از دغدغه ها و تأکیدات ایشان برای بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی شهرستان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

امام جمعه نورآباد به سبک و سیره زندگانی علمای گذشته نیز گذری زد و خاطرنشان کرد: کمال انسان با سخنرانی و وعظ آشکار خواهد شد، لذا همواره باید سعی نماییم تا با گزیده گویی، حرمت اساتید و بزرگان را حفظ نماییم. چرا که بزرگداشت و احترام به علما و فرهیختگان حوزه، عظمت اجتماعی انسان را ارتقاء خواهد داد.

وی با بیان این که هر گلی بوی خاصی دارد، ابراز داشت: امامت جمعه منصبی حساس و نیازمند سعه صدر است، لذا بر این باورم که برای مسئولین به ویژه ائمه جمعه باید زمان تعریف شود، چرا که اگر تمام همت و توان خود را به کار گیرد، تنها چند سال برای عملیاتی سازی آن فرصت لازم دارد.

حجت الاسلام جمیاری در ادامه به برخی از دغدغه های دفتر امام جمعه شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برآوردهای اولیه سیل اخیر، بالغ بر 800 میلیارد خسارت به مردم این منطقه وارد نموده است.

وی با اشاره به این که شهرستان دلفان از نظر فرهنگی و اقتصادی حال و روز خوشی ندارد، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی اگر فقر از درب منزلی وارد شود، نزدیک است که ایمان از آن خانه خارج شود، لذا نیاز است تا مسئولین شهرستان به ویژه دغدغه مندان حساسیت بیشتری نسبت به اوضاع فرهنگی و اقتصادی منطقه داشته باشند.

امام جمعه نورآباد با بیان این که برآنیم تا با بهره گیری از جوانان انقلابی و دغدغه مند حوزوی و دانشگاهی، گروهی را به صورت نامحسوس برای بازرسی در ادارات شهرستان اعزام نماییم، اظهار داشت: ضعف عدالت محوری در ادارات و نبود مدیریت واحد در شهرستان ها از چالش های پیش روی مناطق به شمار می رود.

حجت الاسلام جمیاری در پایان خاطرنشان کرد: همواره دست یاری دوستان و فضلای ارجمند را برای بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی شهرستان می فشاریم.

در انتخاب مسئولان استانی و شهرستانی گزینش دقیقی صورت نمی گیرد

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، نماینده طلاب دلفان در مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم، در نشست با طلاب این شهر، ضمن بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله به حادثه سیل استان لرستان اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه سیلی که در روزهای اخیر بر کشور به ویژه استان های لرستان سایه افکند، خسارت های مالی زیادی را به مردم استان تحمیل نمود.

وی به ویژگی های هاص طلاب و فضلای استان لرستان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: متاسفانه استان لرستان در عین داشتن فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، با مشکلات عدیده ای در سطح روبرو بوده، از مسئولان استان انتظار می رود از ظرفیت ارزشمند این عزیزان حداکثر استفاده را داشته باشند.

نماینده طلاب دلفان در مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم، به برخی از سوء مدیریت های استان اشاره کرد و با بیان این که متاسفانه گزینش های ما تخصص محور و عالم پرور نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی اگر انسانی مدیریت مجموعه ای را بر عهده بگیرد در حالی که از او بهتر اعلام آمادگی نماید، تا روز قیامت در زیان قرار خواهد گرفت.

وی به چالش های پیش روی استان لرستان در عرصه های مدیریتی اشاره نمود و یادآور شد: الحمدلله طلاب و فضلای لرسنتانی حوزه علمیه قم، همیاری و همدلی روز افزونی با یکدیگر داشته، انتقادهای زیادی نسبت به مقوله های فرهنگی و معیشتی استان لرستان دارند؛ چرا که گزینش درستی در انتخاب مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خاطرنشان کرد: از تمام مدیران و مسئولان استان و شهرستان انتظار می رود، تا با بهره گیری از کانون برادری که در میان طلاب استان شکل گرفته، از ظرفیت این عزیزان که ناظر به حوزه های تخصصی و دانشی مورد نیاز شهرستان تربیت شده اند، استفاده حداکثری صورت گیرد.

نماینده طلاب دلفان در مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم، با بیان این که جوانان مومن شهرستان سرشار از استعداد و توانمندی هستند، یادآور شد: از مسئولان استانی و شهرستان انتظار داریم، تا از این ظرفیت ها، برای بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی استفاده نمایند.

وی با بیان این که از امام جمعه محترم شهرستان انتظار داریم تا مقتدرانه در مقابل بی تدبیری و بی لیاقتی برخی از مسئولین ایستادگی نمایند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم از تریبون نماز جمعه، یادی از علما و فرهیختگان شهرستان  صورت گیرد، انعکاس همدلی در میان طلاب و روحانیون، تقویت جایگاه امام جمعه را به دنبال خواهد داشت.

نماینده طلاب دلفان در مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم، در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت استمرار برگزاری جلسات و هم اندیشی های حوزوی اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha