سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نشست الگوی خدمت رسانی حوزویان در حوادث و بلایای طبیعی

حوره/ نماینده طلاب تهران گفت: طلاب نباید از ضرورت توجه به خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی و تعلیم و تربیت جدا باشند. اگر با این دو نگاه طلاب تربیت شوند، اثرگذاری آن در جامعه دو چندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حسن مرادی «الگوی خدمت رسانی حوزویان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی» که در دفتر تبلیغات اسلامی  حوزه علمیه قم برگزارشد گفت: سال گذشته در تهران مدرسه علمیه ای با هدف ایجاد رابطه بین مباحث علمی و انجام کارهای جهادی و توجه به خدمات اجتماعی راه اندازی شد.

مسئول مؤسسه بلاغ المبین ادامه داد: این مدرسه علمیه در پایه اول اقدام به جذب طلبه کرد و همه تلاش این بود بین دو مقوله تعلیم و تربیت و پرداختن به ضرورت خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی ارتباط بر قرار کنیم و طلاب را با همین تفکر تربیت نماییم.

نماینده طلاب و فضلای تهرانی در مجمع نمایندگان طلاب و فظلای حوزه بیان داشت: معتقدم طلاب نباید از ضرورت توجه به خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی و تعلیم و تربیت جدا باشند. اگر با این دو نگاه طلاب تربیت شوند، اثرگذاری آن در جامعه دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام مرادی افزود: زمانی که سیل اخیر در پل دختر اتفاق افتاد، به همراه 25 نفر از طلاب این مدرسه به این شهر سیل زده رفتیم، روزهای کار جهادی و شب ها گعده های طلبگی در مسائل مختلف علمی، نیازهای روز و اجتماعی، چگونگی برخورد و ارتباط برقرار نمودن با مردم سیل زده و... به طلاب ارائه می دادیم.

این جهادگر بیان داشت: سعی کردیم در مسئله کارهای جهادی و پرداختن به خدمات اجتماعی، محتوای علمی همراه با اهداف، سر فصل های آموزشی، سیاست های کلی، اولویت بندی کارها، موازین شرعی کارها، راهکارهای بهتر خدمت رسانی به مردم سیل زده و زلزله زده ، اصلاح ذهنیت نسبت به روحانیت، راهکارهای نشر معارف دینی به مردم سیل زده، استفاده از آیات درمورد سیل و زلزله و... تولید کنیم و به طلاب درگعده ها آموزش دهیم.

وی بیان داشت: معتقدم تولید علم در مسائل سیل و زلزله در حوزه با نگاه دینی، می تواند خدمات حوزه به جامعه را دو چندان کند.

313/40  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha