پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحیم قربانی

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه گردشگری گفت: گردشگری حلال مرجع عظیمی برای درآمدزایی استد که متاسفانه کشورهای اسلامی با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارند، بهره‌ای از این بستر نمی‌برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام رحیم قربانی شامگاه پنج شنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تبریز، ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای علمی این همایش که برای اولین بار در این سطح برگزار شد، سرفصل و محتوای مناسبی برای مجامع و مراکز علمی داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به بی‌توجهی به ظرفیت‌های گردشگری اسلامی و حلال در کشورمان، گفت: گردشگری حلال مرجع عظیمی برای درآمدزایی استد که متاسفانه کشورهای اسلامی مثل ایران، عراق و عربستان با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارند، بهره‌ای از این بستر نمی‌برند.

دبیر علمی همایش فقه گردشگری افزود: در کشورمان با وجود اینکه ظرفیت‌هایی همچون حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و بقاع متبرکه زیاد دیگری وجود دارد و سابقه‌ی درخشانی هم از این بابت داریم ولی نتوانسته‌ای از این بستر بهره‌برداری مناسب کنیم.

حجت‌الاسلام قربانی متذکر شد: کشورهایی مثل ژاپن و تایلند در کنار گردشگری‌های مختلف و ولنگارانه، از ظرفیت گردشگری حلال نهایت استفاده و سود را برده‌اند و اقتصاد بی‌ثبات کشور ترکیه نیز با اتکا به این ظرفیت به ثبات و انسجام رسید ولی کشورهای اسلامی با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در این زمینه دارند، از این امکان استفاده چندانی نبرده‌اند.

وی بیان داشت: ورود دانشگاه و مراکز علمی و حوزوی در راستای تولید محتوا در زمینه گردشگری اسلامی و حلال ضروری است. امید است این‌گونه همایش‌ها، زمینه برنامه‌ریزی را برای متولیان امور گردشگری ایجاد کرده و همچنین بستر را برای همکاری‌های بیشتر بین حوزه، دانشگاه و صنعت گردشگری ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha