جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عوام باید تفسیر را بفهمند و خواص نیز آن را بپسندند، گفت: باید به قرآن کریم محکم عمل کنیم، چراکه ساده ترین کلمات قرآن برای با سوادترین مردم دنیا حرف نویی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، شامگاه پنج شنبه در همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»(ویژه طلاب خواهر و برادر) که در شبستان حرم مهطر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون به چند آیه قرآن کریم عمل نکرده ایم، اظهار داشت: یا نباید دروس تفسیر را گذاشت یا اگر گذاشته ایم باید جزو دروس جنبی نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، قرآن کریم را جزو کتب علمی دانست و افزود: اگر علم می خواهیم باید به سراغ سوره و آیه های قرآن کریم برویم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه باید لفظ اقامه در نماز را به پا داریم، تصریح کرد: به مسجدی رفتیم که مرگ بر آمریکا در آن گفته نمی شد و به آنان عرض کردم، شما پنجاه درصد مسمان هستید چراکه در مسجد شما اشدا علی الکفار عمل نمی شود.

وی، سیاست را عین آیه قرآن کریم دانست و عنوان کرد: حفظ نظام از نماز واجب تر است، امام نیز می فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، همچنین پیرامون کم سخن گفتن باید به این عمل شود که مطالعه زیاد شود و زمان منبر ها کمتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه عوام باید تفسیر را بفهمند و خواص نیز آن را بپسندند، بیان داشت: باید به قرآن کریم محکم عمل کنیم، ساده ترین کلمات قرآن برای با سوادترین مردم دینا حرف نوعی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نباید مهجور باشد، ادامه داد: دو قانون سنت پذیری و سنت شکنی را داریم و باید بنا براین همین مطلب از وقت کار کشید و قرآن را محور قرار داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به اهمیت ماه رمضان نیز اشاره کرد و بیان داشت: سهم بیان تفسیر باید در شب های ماه رمضان و شب های قدر بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: در هر استانی اداره ای برای زکات وجود دارد و روایات فراوانی نیز پیرامون این مطلب داریم، همچنین امسال نیز با توجه به اینکه شش درصد مردم زکات پرداخت کرده اند 400 میلیارد تومان زکات پرداخت شده است، اگر زکات پرداخت می شد طلاب استان فارس نباید مشکلات مالی داشته باشند.

وی، ترویج و تبیین قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: قرآن کریم را باید برای مردم تبیین کرد، همانطور که پیامبر(ص) فرمود قرآن و اهل بیت از هم جدا شدنی نیستند در شهر ها نیز به تعداد جلسات عزاداری باید جلسات تفسیر برگزار کنیم.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برای علم آموزی باید قرآن کریم را فرا بگیریم، تصریح کرد: باید سهم قرآن کریم را ادا کرد، در ایام ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن کریم بپردازیم تا سهم قرآن را ادا کنیم.

وی ابراز کرد: خداوند در سوره های قرآن کریم وعده داده است که اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت، و برای اجرایی شدن آن یک رهبر (امام زمان) یک قانون، (قرآن کریم) و یک آمادگی (حوزه های علمیه) می خواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: روحانیون و طلاب اگر امروز کمتر از هشت ساعت درس بخوانند در جامعه دچار مشکل می شوند، ما نیاز به 130 تفسیر قرآن کریم داریم، قرآن باید از مهجوریت بیرون بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha