جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملت ایران

حوزه/ جانباز مدافع حرم با اشاره به این که در جریان سیل اخیر بار دیگر فرهنگ مقاومت و جهاد از سوی عموم مردم به تصویر کشیده شد، گفت: گفتمان مقاومت، نیروهای حهادی و هیات های مذهبی هستند که به کمک سیل زدگان شتافتتد و کوتاهی دولت آنان را معطل کمک نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی، جانباز مدافع حرم، پنج شنبه شب در سومین یادواره شهدای مدافع حرم بهشهر و بزرگداشت شهدای مدافع حرم مازندران در مصلای آیت الله جباری(ره) بهشهر، گفت: تمدن نوین اسلامی که توأم با گفتمان مقاومت است، نیازمند تبیین است.

وی با بیان این که این تمدن نوین اسلامی در طول تاریخ با فراز و نشیب های مختلف روبرو و دنیای اسلام صادرکننده این تمدن بوده است، افزود: با صدور انقلاب اسلامی و بیداری مقاومت، علیرغم این که ۳۸ کشور از صدام حمایت و پشتیانی می کردند ملت ایران با تکیه بر فرهنگ مقاومت در آن دفاع نابرابر پیروز شد.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که ایران علمدار صدور گفتمان مقاومت است و دشمن تلاش دارد مانع از صدور گفتمان مقاومت شود، ادامه داد: تا زمانی که مردم پای گفتمان مقاومت و تمدن نوین اسلامی هستند؛ کشورهای مختلف شیوه های حکومت اسلامی را الگوبرداری می کنند تا بومی سازی شود.

وی بیان این که زمانی که مردم پای این گفتمان باشند؛ وعده الهی محقق می شود، گفت: دشمن تلاش دارد تا این گفتمان در داخل کشور ضعیف شود.

این جانباز مدافع حرم با اشاره به این که گفتمان اعتدالی که به دلیل فقهی و واژه قرآنی درست است، امروز در جامعه شکل گرفته است، افزود: این گفتمان در مقابل گفتمان مقاومت شکل گرفته که به دنبال واژه قرآنی اعتدال نبوده است و ترفندسیاسی است.

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که شهدا نیازمند اقامه چنین مراسمی و عزایی نیستند ما اقامه یادبود می کنیم تا گفتمان، عملکرد و سبک و سیره آنان را مرور و اعلام کنیم، ادامه داد: در یادواره شهدا سبک زندگی شهدا تکرار شود تا تبدیل به افسانه نشود. در این بخش گلایه مند هستیم از کسانی که باید الگوسازی کنند؛ اما این علم بر روی زمین است.

وی با بیان این که رسانه، نقش مهمی در پیام رسانی شهدا دارد، گفت: امروز دشمن داخلی نهادهای مقدس تحت مدیریت رهبری را تضعیف می کنند و با رسانه و بی رسانه می خو اهند جلوی این گفتمان را بگیرند. 

این جانباز مدافع حرم با اشاره به این که در جریان سیل اخیر بار دیگر فرهنگ مقاومت و جهاد از سوی عموم مردم به تصویر کشیده شد، افزود: گفتمان مقاومت، نیروهای حهادی و هیات های مذهبی هستند که به کمک سیل زدگان شتافتتد و کوتاهی دولت آنان را معطل کمک نمی کند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت با همه توان در کنار مردم قرار گرفتند و از آنها حمایت کردند، گفت: طلاب و روحانیان با رها کردن درس و بحث خود به یاری مردم سیل زده شتافتند.

حجت الاسلام کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شکوفایی انقلاب بدلیل ایستادگی مردم بود و در ادامه هم همین ایستادگی موجب نجات است، افزود: به طور حتم با ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه دشمنان پیروز خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسل امروز باید هوشیار و بیدار باشد که در ازای رأی، مسؤول است و تنها باید ادامه دهنده مسیر رهبری باشند، گفت: برخی کاسب سیاسی هستند تا به جایگاه رای برسند و من بعد خبری از شعارهای قبل از رای نیست و لذا باید مطالبه گری کرده و پای گفتمان هزینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha