جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌ حبیب الله شعبانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی عنوان کرد: طلاب باید در مقابل سیل شبهات و تهاجم فرهنگی همچون سیل خوزستان و لرستان ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گردهمایی طلاب و فضلای همدانی مقیم قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: از آیت‌الله طه محمدی تقدیر و تشکر ویژه‌ای را داشته و داریم و خوب است که به سبب زحمات 15 ساله و یا به عبارتی 38 ساله امام‌جمعه سابق همدان در جلسه‌ای باشکوه از ایشان تقدیر شود.

وی تصریح کرد: بنده هنوز این حس را دارم که اهل قم هستم؛ ازاین‌رو طلاب در باب مسئولیت‌پذیری دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و امروز ما شاهد این مسئله هستیم که طلاب همچون جنگ تحمیلی در عرصه خدمت‌رسانی در لرستان و اهواز و مکان‌های سیل‌زده شرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ابراز داشت: تولید علم و پاسخ‌گویی به جامعه وظیفه طلاب و روحانیت است اما همه طلاب نباید در قم برای تولید علم حاضر باشند و جامعه نیاز به ارائه علوم را دارد.

وی با اشاره به اینکه با پنج هزار طلبه می توان مشکل مرجعیت را حل کرد، خاطرنشان ساخت: ما باید در عرصه تهاجم فرهنگی و انتقال محتوای دینی فعالیت کنیم تا نسل بعدی با فقه و برنامه عملی اسلام آشنا باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی بیان کرد: طلاب نباید نسبت به ظلم‌های موجود در جامعه ساکت باشند، بلکه باید حضوری جدی در جامعه و شهرها و روستاها داشته باشیم.

وی با اشاره به خطبه 131 نهج‌البلاغه یادآور شد: ما باید مسئولیت‌های جامعه را بپذیریم و در مناصب مهم ورود پیدا کنیم ولی نباید به جایگاه دنیوی دل ببندیم، و این را باید بدانیم که امروز بنده در این منصب هستم و فردا شخص دیگری است و جایگاه ما یک امانت الهی است.

امام‌جمعه همدان گفت: اینکه 70 هزار نفر در قم بمانند محل شائبه است، طلاب باید در مقابل سیل شبهات و تهاجم فرهنگی همچون سیل خوزستان و لرستان ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: سوء مدیریت موجود در جامعه نشانه عقب‌گرد است و روحانیت باید برای این مسئله فعالیت داشته و ایده خود را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی عنوان کرد: نهاد نمازجمعه نهادی شخصی نیست و این نهاد ظرفیتی است برای ایجاد کار فرهنگی و از شما عزیزان می‌خواهم ایده‌های فرهنگی خود را به ما انتقال دهید.

 

در ادامه مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: اعتراف می‌کنیم که بزرگان و علمای همدان راه و رسم زندگی و عشق را به شهدای انقلاب و دفاع مقدس آموخته‌اند.

وی تصریح کرد: علمای بزرگی همچون شهید مدنی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت‌الله موسوی همدانی و آیت‌الله طه محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بوده و امروز که سکان نمایندگی رهبر معظم انقلاب را به دست یکی از جوانان همدانی سپرده‌ شده است خرسند و خوشحال هستیم.

مجیدی گفت: اتفاقاتی که در طول این چهل سال برای انقلاب اسلامی افتاده سبب شده تا ما در برابر مشکلات تجربه و قدرت کافی را به دست بیاوریم.

وی بیان کرد: استکبار جهانی یعنی آمریکا مدعی است که بر اساس نظریه‌پردازان بزرگ جهانی حرکت می‌کند و می‌خواستند خاورمیانه را تصاحب کنند و صنعت هوافضا را هدف نهایی خود قرار داده بودند و امروز ایران بعد از انقلاب توانسته به‌تمامی اهداف آمریکا دست یابد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: ما در مسائل علمی به‌جایی رسیدیم که در علوم جدید جهان حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تربیت انسان متعالی یکی از بزرگ‌ترین اهداف جهان هستی است و تمام سختی و هجمه ابتکار جهانی برای مقابله با این هدف متعالی است.

مجیدی اذعان داشت: دشمن هرگز ما را رها نمی‌کند و این سنت الهی است که حق و باطل همیشه درنبرد باهم هستند.

وی بیان کرد: اخلاص و ولایت مداری شهید همدانی سبب شد تا راه مستقیم را به‌خوبی طی کند، این شهید بزرگ فردی مسلط به امور فرماندهی بود اما آنچه ایشان را شهید همدانی کرد مردمی بودن او بود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان مطرح کرد: ما در استان همدان در همه عرصه سعی داریم که با افراد خاطی و بی‌مسئولیت مقابله کنیم.

وی در پایان گفت: امروز استان همدان نیاز فراوانی به روحانی جهادی دارد، 20 روحانی اعزامی به 80 روستای محروم در همدان چنان فعالیت کرده‌اند که به چشم آشکار است و امروز بر همه طلاب تکلیف است که در حد توان به استان خود بیایند.

 

در آغاز مراسم حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی نماینده طلاب و فضلای شهر همدان ضمن خیرمقدم بیان داشت: این افتخار ما است که عضو استانی سرافراز و بلندآوازه در ایران اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: استان همدان از قدیم‌الایام پیشرو در عرصه‌های جهاد، شهادت، علم و عرفان بوده ازاین‌رو یاد و خاطره علمای استان همدان را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام گرجی بیان داشت: استان همدان با 110 شهید روحانی و 8000 شهید از عموم مردم دارای کارنامه درخشانی است و امروز نیز ما طلاب همدانی به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که ما همه پاسدار انقلاب اسلامی بوده و هستیم.

نماینده طلاب و فضلای شهر همدان اظهار داشت: برای اولین بار مجمع اساتید استانی استان همدان تأسیس شد و اولین جلسه ‌این مجمع در محضر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی تشکیل شده است.

 

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر نماینده طلاب و فضلای استان همدان بیان داشت: خدا را شاکریم که یک اجتماع استانی باشکوه و حلقه عشق و صفا از فرزندان فیضیه و عاشقان سعادت امروز در قم رقم خورد.

وی تصریح کرد: از شخصیت ولایی، مجتهد و جوان که به امر رهبری کرسی علم و تدریس قم را رها کرده و در عرصه نمایندگی ولی‌فقیه در استان همدان حاضرشده تشکر لازم را دارم و همچنین از اینکه برادر سپاهی‌مان مظاهر مجیدی در این جلسه حضور دارند خرسند هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: این وحدت رویه طلاب نماد اقتدار انقلاب و اسلام است و اینکه استکبار مقابل سپاه پاسداران ایستاده بدین دلیل است که سپاه اسلام مقتدرانه مقابل استکبار ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی بی‌خرد می‌گفتند که ما باید موشک‌هایمان را به دشمن بدهیم؛ امروز معلوم شد که قدرت بازدارنده سپاهیان اسلام در منطقه سبب شده تا دشمنان از ایران بترسند.

نماینده طلاب و فضلای استان همدان ابراز داشت: امروز کسانی که با نظام ولایی ما دشمن بودند همچون برگ درخت ریختند .

وی افزود: انسجام ما پیامی محکم به دشمنان اسلام است، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حوزه انقلابی بوده و انقلابی باید بماند و ما می‌گوییم که دارالمؤمنین و دارالمجاهدین و شهر شهید همدانی و شهید چیت‌سازیان انقلابی بوده و انقلابی می‌ماند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha