شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: اقدام آمریکا در جلوگیری از فروش نفت و به صفر رساندن آن یک موضوع ناتمام است و این خواب آمریکا هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: سکوت جهان اسلام در برابر جنایات رژیم سعودی و کشتار شیعیان عربستان جایز نیست.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان اقدام سردمداران عربستان در کشتار دانشجویان شیعه علوم دینی این کشور را محکوم میکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به 11 اردیبهشت، روز کارگر، خاطرنشان کرد: کارگر ایرانی ستون اصلی تولید و بازیگر نقش اول اقتصاد مقاومتی است که توجه به امنیت شغلی و رفع مشکلات معیشتی و صنفی آنها بسیار مهم و ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم عنوان کرد: سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان نشان از علاقه عمران خان به ارتقا و تحکیم روابط دوستانه ایران است. پاکستان با واردات 60 میلیارد دلاری که از کشورهای مختلف دارد، بازار بزرگی برای محصولات کشورمان به حساب می‌آید ولی سهم فعلی ایران از بازار پاکستان، تنها یک میلیارد دلار است.

وی تسریع در اتمام عملیات عمرانی خط آهن میانه – تبریز را مطالبه جدی و مهم مردم  آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای پیگیری این پروژه مهم، اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه به تلاش آمریکا برای به صفررساندن صادرات نفت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا حساب زیادی روی عربستان برای جبران نفت ایران کرده است ولی بالا رفتن قیمت نفت نشان داد عربستان، اوپک و سایر متحدان نمی‌توانند کمبود عرضه نفت ایران را در بازار جهانی جبران کنند چرا که مشتری‌های بزرگ نفت ایران مثل چین و هند به این قضیه واکنش منفی نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در پنج دهه گذشته با شکست مواجه شده است، خاطرنشان کرد: خواب آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و به صفر رساندن آن هیچگاه تعبیر نخواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران اشاره فرمودند، جمهوری اسلامی ایران هر مقدار که لازم باشد نفت صادر می‌کند.

وی همچنین به مسابقات بخت‌آزمایی صداوسیما اشاره کرد و افزود: برنامه‌ای با عنوان «برنده باش» در تلویزیون پخش می‌شود که این مسابقه از یک تا ۱۰۰ میلیون تومان جایزه می‌دهد که همانند، بلیط بخت‌آزمایی در گذشته است، در حالی که به ثروت رسیدن از این راه، نتیجه‌ای ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به موضوع احسان و نیکی به پدر و مادر، گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام) ادای دِین والدین و بجا آوردن فرایض دینی آنها و همچنین احسان و صدقه دادن از جانب آنها، بخشی از وظایف اولاد نسبت به پدر و مادرش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این ماه مبارک، احترام و تکریم پدرو مادر در زمان حیات، صدقه دادن در حق آنها بعداز وفات و همچنین ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (صلوات الله علیه و آله و سلم) سه زمینه و بستر برای آمرزش گناهان انسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha