جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه تشدید تحریم ها علیه ایران، نشانگر حماقت آمریکاست، گفت: عراق بله قربانگوی ترامپ و تصمیم های او نیست و روابط محکمی با ایران دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه تشدید تحریم ها علیه ایران، نشانگر حماقت آمریکاست، گفت: عراق بله قربانگوی ترامپ و تصمیم های او نیست و روابط محکمی با ایران دارد.

وی اشاره کرد: تصویب قانون تقدس نجف اشرف به معنی محدود کردن آزادی ها نیست و جوانان باید متوجه این مسئله شوند و برای اجرای کمک کنند.

سید قپانچی ادامه داد: اسلام از آزادی پاک و پایبند به اصول حمایت می کند و تصویب قانون تقدس نجف اشرف، احترام به آزادی ها، احساسات، دین و ارزش های مردم است.

امام جمعه نجف اشرف از برگزار کنفرانسی با عنوان "دمنا واحد" (خون ما یکی است) در بغداد برای تکریم و قدردانی از شهدای ایرانی که در جنگ علیه داعش به شهادت رسیدند، قدردانی کرد.

سید قپانچی از بسیج مردمی به خاطر تأکید بر این همبستگی و اتحاد تشکر کرد و گفت: این کنفرانس پیامی است به جهان مبنی بر اینکه عراق از دوستانش جدا نمی شود و پشت آنان را خالی نمی کند.

وی در بخش دیگر خطبه حادثه کشتار مردم در انفجار تروریستی کلیسا در سریلانکا را تسلیت گفت و نسبت به وجود دست های پنهان استعمارگران و مستکبران برای ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان هشدار داد.

خطیب جمعه نجف اشرف اعدام 37 نفر از مسلمانان عربستان به دست رژیم آل سعود را محکوم کرد و این فاجعه را به خانواده های شهدا تسلیت گفت و برای فرج و گشایش ملت عربستان از شیعه و سنی دعا کرد و گفت: ای شیعیان عربستان بر ستم آل سعود صبر کنید.

وی پیرامون تشدید تحریم ها علیه ایران در ماه آینده با بیان اینکه این تحریم ها نشانگر حماقت آمریکاست، به سخنان امام خامنه ای اشاره کرد که گفته بود: "ترامپ از بین می رود و ایران باقی می ماند".

سید قپانچی افزود: عراق بله قربانگوی ترامپ و تصمیم های او نیست و روابط محکمی با ایران دارد.

وی در خطبه دینی بر التزام به تقوا و ارتباط مستحکم با خداوند و دوری از ارتکاب گناهان تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha