پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ امروز فرصت خوبی دراختیار ما است. اگر از این فرصت استفاده نکنیم، مسئولیم. بدونه اهانت می شود مبانی حقه شیعه را بیان و اثبات حقانیت کرد. ما می توانیم به صورت قاطعانه و با ادبیات زیبا و بدون توهین و اهانت به مذاهب و سایر ادیان، مبانی شیعه را بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، گفتند: وقتی شنیدم برای آن مرکز اسلامی در هامبورگ انتخاب شده اید خوشبخت شدم،‌ جای مهمی است؛ شصت سال آن مرکز راه اندازی شده است و شخصیت هایی مانند شهید بهشتی ها آنجا بودند و فعالیت می کردند و تکیه زدن جای این گونه افراد لیاقت و شایستگی فراوان می خواهد. باید قدر موقعیت را دانست و بهره برد.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: دنیا از مادی گری خسته شده و محصول آن  جنگ ها است  و باید به سمت مسائل معنوی برود و در میان آنها مذهبی که می تواند ملت ها را  اشباع کند، اسلام  و مذهب شیعه است. شیعه ویژگیهایی دارد که در میان سایر مذاهب نیست.

معظم له عنوان کردند:شیعه عقل را حجت می داند، معتقد است رویت خدا در دنیا و آخرت محال است. اگر دنیا بخواهد به سوی مذهبی برود، باید مذهب شیعه که مکتب عقلانیت است را انتخاب کند.

ایشان بیان داشتند: امروز فرصت خوبی در اختیار ما است. اگر از این فرصت استفاده نکنیم، مسئولیم. بدونه اهانت می شود مبانی حقه شیعه را بیان و اثبات حقانیت کرد. ما  می توانیم به صورت قاطعانه و با ادبیات زیبا و بدون توهین و اهانت به مذاهب و سایر ادیان، مبانی شیعه را بیان کنیم.

ایشان افزودند: باید با ادبیاتی خاص مبانی و مسائل مختلف و مزایایی  شیعه را بیان کرد که مورد پذیرش سایر مذاهب قرار گیرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در آلمان مراکز مهمی  قصد هماهنگی با مرکز اسلام هامبورگ دارند، این هماهنگی برای پیشبرد اهداف انجام می شود. طوری نباشد هر مرکز کار خودش و راه خودش را برود.

معظم له عنوان کردند: در این مرکز باید در کنار خدمات علمی، خدمات مردمی هم باشد. روحانیت مسیحیت بعد از تفتیش عقائد در جامعه اروپایی منفور شد، این ها از راه خدمات مردمی نفوذ کردند و به موفقیت های زیادی رسیدند. این مسائل را ما هم باید اهمیت دهیم. در قضیه سیل، افراد زیادی از روحانیون به مردم کمک کردند، این قضیه اثرات زیادی در بین جامعه به همراه داشته است.

ایشان بیان داشتند: در بعضی مسائل و موضوعات مانند بحث قرآن، نباید موضع دفاعی گرفت، بلکه باید موضع شجاعانه و با ادبیات معقول باشد. شیعه در بحث تفسیر و تربیت حافظان قرآن فعالیت خوبی کرده است. ما در بحث قرآن و تربیت حافظان حرف زیادی برای گفتن داریم، باید اینها را شجاعانه بیان کرد، موضع نباید دفاعی باشد.

ایشان افزودند: موضوع دیگر اهمیت به موضوع نهج البلاغه است. باید به این کتاب پرداخت و از این کتاب در آن مرکز علمی گفته شود. ترویج نهج البلاغه، تبلیغ شیعه است. باید از مظلومیت بیرون بیاید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید سعی کرد هر کدام از طلبه ها،مبلّغ هم باشند، خطابه ، بیان و قلم را با هم داشته باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha