پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه هزار سال است پیرامون نهج البلاغه شرح و تفسیر نوشته شده است، گفت: در حال حاضر حکومت شدیدا به نهج البلاغه نیاز دارد و باید برای مدیران زمینه ای را فراهم کرد که حداقل هفته ای یک ساعت در کلاس مدیریت علوی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، صبح امروز در گردهمایی مفسران قرآن کریم و نهج البلاغه، در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ...» اظهار کرد: قرآن کریم، روح و جان و تجلی همه معنویات و جامع همه رهنمودها است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه قرآن یک وجود لفظی(کتبی) و یک وجود عینی دارد، بیان کرد: وجود لفظی قرآن همین عبارت ها است که خوانده می‌شود و وجود عینی آن انسانی است که تجلی قرآن است بر این اساس اینکه امیرالمومنین فرمودند من کتاب ناطق هستم در واقع بدین معناست که امام علی(ع)  تجلی کتاب قرآن است.

وی با اشاره به کلام رهبری مبنی بر اینکه اگر به دنیا بخواهیم نشان دهیم اسلام چه انسانی می خواهد تربیت کند امیرالمومنین(ع) را نشان می دهیم، ابراز کرد: صدها اثر پیرامون امیرالمومنین و کلمات امیرالمومنین نگاشته شده است، نهج البلاغه تجلی بخشی از حقایقی است که در وجود امام علی علیه السلام وجود دارد.

مسئول بنیاد نهج البلاغه در اصفهان با بیان اینکه ما امروز به نهج البلاغه نیاز مبرم داریم، تصریح کرد: برای تعلیم و تربیت، سیاست و حکومت، علم و اخلاق، معارف و عرفان و در همه زمینه ها نیاز به نهج البلاغه داریم.

حجت  الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم بر لزوم نیاز به این الگوها اشاره شده است، خاطرنشان کرد: نباید از بیانیه گام دوم انقلاب غفلت کرد.

وی با بیان اینکه هزار سال است پیرامون نهج البلاغه شرح و تفسیر نوشته می شود، عنوان کرد: در حال حاضر حکومت شدیدا به نهج البلاغه نیاز دارد و باید برای مدیران زمینه ای را فراهم کرد که حداقل هفته ای یک ساعت در کلاس مدیریت علوی شرکت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فعالیت موسسه نهج البلاغه در اصفهان، اظهار کرد: بر آنیم که نهج البلاغه از غربت در بیاید و این کتاب شریف را در عرصه زندگی بکار ببندیم.

وی با اشاره به اینکه ۶ محور برای نهج البلاغه تعریف کرده ایم ابراز کرد: محور اول ویژه حوزه علمیه است، محورهای دیگر شامل دانشگاه ها، مدارس، ائمه جمعه و جماعات، ادارات و فضای مجازی است؛ باید در مساجد حداقل هفته ای یک شب را به تبیین نهج البلاغه اختصاص دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha