پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابراهیمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(علیه‌السلام) شهرستان آبدانان از اجرای طرح آشناسازی دانش آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب، با مشارکت امام جمعه و آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سلیم‌ ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(علیه‌السلام) شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه» گفت: بعد از صدورِ فرمانِ گام دوم انقلاب توسط مقام‌معظم‌رهبری، مدرسه علمیه شهرستانِ آبدانان با همکاری امام جمعه و اداره آموزش‌ و پرورش، بروشوری با طرحِ ۳۰سؤال در رابطه با دستورالعمل گامِ دوم تهیه و بینِ دانش‌آموزانِ شهرستان توزیع کرد. این طرح به صورت رقابتی بوده و به نفرات برتر شرکت کننده، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: از آبان‌ماهِ سال گذشته، براساس هماهنگی‌های صورت به مدارس سطح شهرستان آبدانان و روستاها با این هدف‌گذاری که جوانان انقلابی و نخبه شهرستان را برای حضور در حوزه علمیه تشویق کنیم، سرکشی شد و در ایامِ دهه مبارکِ فجر، بیش از ۴۰ سخنرانی در سطح مدارس شهر برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(علیه‌السلام) شهرستان آبدانان افزود: طلاب و روحانیونِ با حضور در سطح شهرستان علی‌الخصوص روستاهای محروم،  در راستای فعالیت‌های تبلیغی‌ - فرهنگی و جذب طلاب، برای سال تحصیلیِ پیش رو بسیار مثمر ثمر بوده‌اند، به گونه‌ای که تا به حال ۲۱نفر برای ورود به حوزه‌علمیه ثبت‌نام کرده‌ است. با بررسی این آمار نسبت به آمارِ سال های گذشته، رشد خوبی را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند نوید بخش سال‌هایِ پربارِ پیشِ رو باشد.

وی با اشاره به ارتباط خوبِ هیئات مذهبی با مدرسه علمیه جوادالائمه(علیه‌السلام) شهرستان آبدانان، اظهار کرد: به عنوانِ مثال، جلسات هیئت خادمین حسین علیه‌السلام با محوریت سبک‌زندگی‌ اسلامی، با توجه به نامه ۳۱نهج البلاغه، هر هفته با حضورِ مردم برگزار می‌شود و  تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اعزام طلاب آبدانان به اردوی مشهد مقدس، بیان کرد: با وجود کمبود‌ها، توانستیم چند نفر از طلاب را نیز با هزینه مدرسه در ایام اربعین راهی عتبات‌عالیات کنیم.

مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(علیه‌السلام) شهرستان آبدانان در پایان از حمایت های امام جمعه شهرستان و زحمات و توجهاتِ حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha