جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با تأکید بر مردم‌محوری فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود تا چشمه کمک های مردمی در این زمینه همواره جوشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، بر تشریک مساعی و همکاری اقشار مختلف مردم برای بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد.

وی افزود: دین مبین اسلام همواره تأکید می کند در کارهای خوب دسته‌جمعی جلو بروید، زیرا کار جمعی و مشارکتی برکت و ثمر دارد؛ به همین دلیل باید فعالیت در راستای بازسازی عتبات عالیات هم به صورت مشارکتی و تعاونی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت کمک به بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از اهل بیت داریم و درواقع ائمه اطهار(ع) کانال ارتباطی ما با خدا هستند؛ از این رو اگر به‌درستی تعظیم شوند دین خدا بزرگ می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: کمک به عتبات عالیات سبب می شود شعائر الله بالا رفته و نام خدا بیشتر مطرح شود؛ از این رو هر چه در این زمینه کار کنیم ارزش دارد.

وی در ادامه با تأکید بر مردم‌محور بودن فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم برای مشارکت در این امر از درون بجوشند؛ یعنی اعطای کمک برای بازسازی عتبات عالیات مانند چشمه‌ای باشد که خود آب بالا می‌دهد و نیازی به موتور ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید کار کمک به عتبات عالیات چشمه‌ای باشد نه موتوری؛ به همین دلیل زیبنده نیست جمع آوری کمک در این زمینه به شکل اجباری و یا با قرار دادن افراد در رودربایستی صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید به گونه ای تبلیغ و فرهنگ سازی شود که کمک های مردمی در راستای بازسازی عتبات عالیات هرچند اندک باشد؛ اما با شوق قلبی و به صورت مداوم جریان داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha