جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود با اعدامِ بدون محاکمه ، مرتکب جنایت انسانی شد، گفت: تمامی سازمان های بین المللی و حقوق بشر و برخی از اعضای کنگره آمریکا این اقدام آل سعود را در کشتار و اعدام شهروندان تحمل نکردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در شهرک کفرفیلا گفت: خبر اعدام 37 نفر از مسلمانان عربستان توسط حکام آل سعود که 33 نفر آنان از منطقه شرقی و شیعه بودند را دریافت کردیم.

وی ادامه ادامه داد: از میان این افراد، تعدادی جوان به شهادت رسیدند که هنوز به 18 سالگی نرسیده بودند و همچنین یک روحانی جلیل القدر نیز به شهادت رسید. 

شیخ قاسم با طرح این سوال که گناه آن ها چه بود؟ گفت: گناه آن ها این بود که با سیاست رژیم آل سعود موافق نبودند و سخن حق گفته و دیدگاه خود را بیان کردند، امّا هیچ ضرر و آزاری به ملت و حکومت سعودی نرساندند.

عضو ارشد حزب الله با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود با اعدامِ بدون محاکمه و با اعترافات مختلف این شهروندان، مرتکب جنایت انسانی شده است، اشاره کرد: اتهام آن ها مخالفت با نظام سیاسی بود و تمامی سازمان های بین المللی و حقوق بشر و برخی از اعضای کنگره آمریکا این اقدام آل سعود را در کشتار و اعدام شهروندان تحمل نکردند.

وی افزود: این تنها جزئی از جنایت های حکام آل سعود است که شهید شیخ نمر و خاشقچی و ملت یمن را در مقابل دیدگان جهانیان کشتند و بیش از چهار سال است که زندگی یمنی ها را نابود کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha