جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران کشور از شهرستان سیل زده آق قلا

حوزه/مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از شهرستان سیل زده آق قلا بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ابتدای حضور خود در شهرستان آق قلا با رئیس سازمان تبلیغات این شهرستان و تعدادی از کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان بندرترکمن که در کمپ های این شهرستان فعالیت تبلیغی می کردند، دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: بنده با هدف سرکشی از برخی مناطق سیل زده و عرض خسته نباشید به طلاب و مبلغین فعال در این زمینه به استان گلستان سفر کردم.

وی خاطرنشان کرد: در این سیل و آزمایش الهی، جوهر وجودی هموطنانمان نمایش داده شد و همه مردم کشور مشغول کمک رسانی به سیل زدگان شدند.

مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به مبلغان حاضر گفت: شما با اینکه می توانستید وقت خود را مصروف زندگی خود نمائید اما مردم سیل زده را چون جان خود دانستید و مثل جان از آنان محافظت کردید.  

در ادامه این دیدار، خانم خدیجه قانعی زارع مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء سلام الله علیها بندرترکمن که در کمپ های مستقر در این شهرستان به همراه سایر همکارانشان به سیل زدگان کمک رسانی می کردند، گزارشی از فعالیت های مبلغین خود ارائه داد و گفت: علاوه بر فعالیت های فرهنگی-مشاوره ای، آموزش قرآن، کار با کودکان، بسته بندی پک های حمایتی، 3800 پرس غذا توسط همکاران و طلاب این مدرسه طبخ شده و بین مردم تقسیم شد.

در پایان این دیدار، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اهداء لوح سپاس از زحمات این مبلغان تجلیل کرد.  

*دیدار با آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا

یکی دیگر از برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در این سفر، دیدار با آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت بود که در سیل اخیر دچار آسیب شده بود.

در این دیدار دوستانه، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خطاب به آخوند رهبر گفت: شما در کنار غم و شادی مردم در این حادثه بودید و آنها را تنها نگذاشتید.

وی با توجه به نقش زنان در جامعه به فرمایش رهبر معظم انقلاب «پدیده حوزه های علمیه خواهران پدیده عظیمی است ...» اشاره کرد و بر حضور بانوان در فعالیت های علمی و اجتماعی تاکید کرد.  

عاشورا مربوط به یک مذهب نیست

آخوند رهبر نیز پیرامون جایگاه بانوان در اجتماع گفت: همواره یکی از خواسته های بنده باسواد شدن خانم ها هست زیرا برای اصلاح جامعه امری لازم است.

وی ادامه داد: بزرگ ترین موفقیت ما وجود امام راحل و رهبری معظم انقلاب هستند، زیرا از حضور و فعالیت های علمی زنان حمایت کردند؛ امام(ره) بانوان را از تحجر خارج کردند، زیرا این تحجر، نوعی فرهنگ جاهلیت و فرعونیت است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا، بهترین عمل صالح را علم آموزی دانست و توضیح داد: علم آموزی و علم داشتن نوعی توانایی است و از حضور شما به جهت حمایت از فعالیت های خواهران خوشحال شدم.

آخوند رهبر در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد: عاشورا مربوط به یک مذهب نیست، بلکه متعلق به اسلام است و روز عاشورا یوم معظمی هست.

یکی از نکات جالب توجه در این دیدار بیان آیات و روایات و تفسیر آنان در راستای آزمایشات الهی و نیز لزوم حضور بانوان در جامعه بود که فضایی از صمیمیت و وحدت شیعه و سنی را فراهم کرده بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha