جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه شورای نهادهای حوزوی با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در گرگان برگزار شد

حوزه/ در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان گلستان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آسیب دیدگان سیل گلستان اهل سنت بودند، تاکید شد : حوزه و روحانیت روحانیت تا آخر در کنار سیل زدگان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه شورای نهادهای حوزوی استان گلستان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در گرگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی رئیس شورا و مدیر حوزه علمیه گلستان بیان کرد: شورای نهادهای حوزوی استان به جهت همدلی و همکاری و وحدت رویه به عنوان الگوی کشور معرفی شد و به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای عیدنوروز تاکنون طلاب و مبلغین حوزه در منطقه حضور پررنگ و فعال داشته و هیچ چیزی مانع فعالیت آنان نشده است، بلکه مدارس علمیه استان به صصورت نوبتی به مناطق اعزام شده و فعلیت می کردند.

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که 200 نیروی طرح امین و هجرت در استان فعالیت می کنند، به تقسیم کار نهادهای حوزوی و کمیته بندی کارها پرداخت و خاطرنشان کرد: یکپارچگی و هماهنگی، نقطه قوت کمک رسانی شورای نهادهای حوزوی استان بر مبنای تفکر دینی بوده است.

* به موازات اعزام برادران به مناطق سیل زده گلستان، خواهران نیز اعزام شدند

خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان نیز گفت: به موازات اعزام برادران به مناطق سیل زده جهت خدمت رسانی، خواهران نیز در پایگاه های اسکان حاضر شده و در زمینه های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، مباحث فرهنگی در قالب گروه های جهادی فعالیت کردند.

وی ادامه داد: برخی مدیران مدارس که از مناطق سیل زده سرکشی کردند، به شناسایی خانواده ها، اقلام مورد نیاز پرداخته و به طور منظم فعالیت کردند اما هیچ گزارشی ندادند.

*ستاد مدیریت بحران در حوزه تجلی پیدا کند

حجت الاسلام ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان هم بیان کرد: نقش روحانیت در سیل اخیر بسیار مهم و پیام آور بود؛ نقش طلاب نه تنها صرفا تشریفاتی و تبلیغاتی نبود بلکه نقش یدی نیز داشتند، همچنین علاوه بر نقش داشتن جهت کاهش آلام و افزایش صبر و تحمل به سیل زدگان، در ایجاد وحدت شیعه وسنی مثال زدنی بودند.

وی با بیان این که 90 درصد آسیب دیدگان اهل سنت بودند، اما شیعیان، دلسوزانه خدمت رسانی کردند، اضافه کرد: طلاب خواهر در کمپ ها نقش بسیار مهمی داشتند، زیرا خود کمپ ها و جمع شدن افراد در یک مکان، نوعی مشکل بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: حوزه باید در سطح کلان برای خود نقش روحانیت در مسائل و بحران های مختلف را تعریف کند تا در چنین حوادثی نیروی آموزش دیده و ساماندهی شده داشته باشد؛ در حقیقت، ستاد باید در حوزه تجلی پیدا کند.

* وحدت شیعه و سنی در استان گلستان حاصل چند دهه زحمت و تلاش

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در سخنانی گفت: اگر تلاش های چند دهه گذشته برای وحدت شیعه و سنی و غمگساری و غمخواری آنان در استان گلستان نبود، در این حادثه وحدت شکل نمی گرفت.

وی ابراز کرد: فعالیت های پررنگ و جهادی طلاب و روحانیون در سیل اخیر، سرمایه اجتماعی حوزه و روحانیت را بالا برد و هر فردی از هر کجا و هر بخشی کمک رسانی کردند، اما الان باید با کار فرهنگی، امداد فرهنگی انجام داد که حوزه علمیه خواهران در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اذعان کرد: غالب خانواده هایی که در این نوع حوادث آسیب می بینند، کسانی هستند که سرپرست آنها دچار آسیب روحی شده است که باید به لحاظ مسائل فرهنگی در این زمینه کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اضافه کرد: مهارت های لازم مواجه با بحران ها را برای طلاب و مبلغین در نظر بگیرد.

وی با اشاره به نمونه هایی از آزمایشات الهی در زمان ائمه علیهم السلام، ادامه داد: این آزمایش بزرگی بود و مردم ایران از این آزمایش سربلند بیرون آمدند ، در سراسر کشور همگان ظرفیت ایمانی و انسانی خود را به صحنه آورند تا مشکلات هم حل شود.

همچنین در این جلسه آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان ضمن بررسی گزارشات اعضاء شورا و طرح پیشنهاداتی در زمینه های مربوطه، بر کمک طلاب تا بازسازی خانه های سیل زدگان تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha